След вредните храни яжте това и бъдете здрави!

1 от 7 Снимки
Вредни храни

Вредните храни са навсякъде около нас. Колкото и да страним от тях, те все пак се оказват на трапезата ни. За да се предпазим от здравословните проблеми, с които идва консумацията им, може да заложим на изпитан метод.

Всеки ден около нас има вредни храни. Лесно е да свалим гарда и да им се отдадем. Чипс, сандвич или пържени картофки – те определено развалят плановете ни за здравословен начин на живот. Тези храни внасят в тялото по-голямо количество сол, много мазнини, захари и изкуствени аромати или консерванти. Резултатът е подуване на стомаха, газове и лениви черва.

Когато последиците от консумацията на нездравословна храна ни застигнат, започваме да търсим методи, с които да се справим с неприятното усещане и тежестта в стомаха. Най-добрият начин е ограничаването. Важно е да не надвишаваме препоръчителния ежедневен прием на натрий - под 2.300 мг, както и на захар - до 6 с.л. за жените и до 9 ч. за мъжете. Мазнините дневно трябва да са до 65 г или около 2000 калории.

Проблемите, които може да доведе липсата на ограничения, не са малко. Те включват затлъстяване, метаболитни нарушения, диабет и сърдечни проблеми, които с времето се усложняват.

За да се справим, първата стъпка е да подберем храни и напитки, с които да облекчим чувството на тежест в стомаха след консумацията на бързата храна.

Натрият е първият елемент, който се натрупва в тялото с приема на вредни храни. Това води до повишаване на кръвното налягане, увеличава риска от сърдечен удар, инсулт или появата на бъбречно заболяване.

За да се справим с него, трябва да залагаме на храни, богати на калий. Те противодействат на натрия. В средно големите банани, например, има около 422 мг калий. В портокалите пък се съдържат между 230 и 350 мг от минерала. Авокадото и спанака също са много богати на калий. Ето защо, когато прекалите, просто заложете на тези храни, за да се разтоварите.

След приема на вредни храни може да заложите и на пълнозърнестите храни. Те ни засищат бързо и намаляват желанието за захар и въглехидрати. Богати са на фибри, които, от своя страна, подпомагат стомашно-чревния тракт.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати