Седмично меню за тийнейджъри

Седмично меню за тийнейджъри

Тийнейджърите са едни от най-трудните хора, с които можем да се сблъскаме. И макар в тази възраст да са преминали фазата, когато не искат да ядат нищо, то консумацията на опрелени храни също може да се окаже голям проблем за тях. Става въпрос за така наречените с две думи полезни храни. Например много по-привлекателно звучи за един тийнейджър да обядва с дюнер, отколото със задушени зеленчуци, които несъмнено са по-полезни за подрастващия организъм.

В тази статия сме подготвили няколко варианта за полезни ястия, които могат да се превърнат в чудесно седмично меню за един младеж, изпълнено с много витамини, протеини и полезни вещества, но в същото време превърнати в кулинарно изкушение.

Седмично меню за тийнейджъри

1. Пица, но не съвсем: Кой не обича пица? Само че тя се прави от тесто и доста често то е в основата на наднорменото тегло. Затова заменете основата на това италианско ястие с картофи. Може да направите тесто от картофено пюре или да наредите резени картофи в тиган и да ги запечете. Отгоре може да експериментирате, в зависимост от това какви са предпочитанията на детето Ви.

Седмично меню за тийнейджъри

2. Овесени ядки - не! Овесени сладки: Овесените ядки са изключително полезни, защото освен, че съдържат много витамини, те ни засищат за по-дълго време. Проблемът тук е, че в повечето случаи, когато тийнейджърите чуят за нещо полезно, бягат надалеч. Затова превърнете овесените ядки в основа за сладки. Пасирайте ги и ги превърнете в прах, който може да се използва вместо брашно. Вместо захар използвайте мед, а за по-голяма вкусотия прибавете и орехи, които са много полезни за мозъка.

Седмично меню за тийнейджъри

3. Зеленчуци който не яде...: Спанак, моркови, карфиол, грах - "толкова ли ме мразиш", биха си казали наум повечето тийнейджъри, когато им се сервират подобни зеленчуци. Истината е, че за да накарате един подрастващ да консумира полезни храни, е нужна хитрост. Картофените кюфтета са много подходящи за манипулация. В плънката освен картоф, може да се прибави и спанак, броколи, карфиол и други зеленчуци. Те могат да се пасират, така че да не се усещат толкова много, но същевременно да присъстват в ястието. Гарнирани с чеснов сос, който добре си кореспондира с картофите, няма как детето да не бъде "подмамено" и да яде полезна храна. Или иначе казано: "Тарикатът го изтарикатиха".

Седмично меню за тийнейджъри

4. Протеините са важни: Тук проблемът не е толкова голям - месото е сред предпочитаните продукти при тийнейджърите. Трудността в този случай идва от термичната обработка, която ако не е пържена, не се харесва от повечето младоци. Тънкостта тук е месото да се овкуси така, че да се приеме дори и да е печено или варено. Пилешки гърди във фолио на фурна, гарнирани със сос от кисело мляко и чесън, подправени с червен пипер, сол, босилек и разбира се - малко масло - неустоимо изкушение за всяка възраст.

Седмично меню за тийнейджъри

5. Сладолед? - да, моля! Сладоледът е неразделна част от желанията на едно дете. А ето как да си го направите сами: Взимат се банани, които се пасират заедно с прясно мляко. Към тях се прибавят кокосови стърготини. Изсипват се във формички за сладолед или в една кутия и се оставят да се замразят. Изваждат се от фризера и се потапят в малко разтопен черен шоколад. Оставят се отново да стегнат и - воала! Резултатът е вкусен и здравословен десерт за вашия тийнейджър.

Седмично меню за тийнейджъри

6. Сандвичи за ценители: За да сте сигурни, че детето Ви консумира добра храна, трябва да знаете какво има в нея. Поради тази причина е най - добре сами да я приготвяте. Домашният хляб е несравним с който и да било купешки. Плънката - може да бъде кашкавал, шунка, луканка... А това, което ще направи сандвича по-полезен са зеленчуците, които може да се прибавят - зеле, краставица, маруля, домат. Както казва Мечо Пух: "Колкото повече, толкова повече".

Седмично меню за тийнейджъри

7. Изненада! Колкото и да се опитваме да влезем "под кожата" на нашите деца, това не е възможно заради възрастовите различия. Важно е да има разбирателство и хармония между родители и деца, особено, когато са в тежката фаза на развитието си - Пубертета. Затова един ден от седмицата оставете на детето си да сготви това, което иска. След това му обяснете какви са ползите и вредите за организма от ястието, което е пригодило. Тийнейджърите са достатъчно разумни, за да разберат и да се замислят кое е добре и кое - не, така че просто повярвайте в детето си!

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати