Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Ние всички обичаме есенните дарове, консумираме ги пресни, пържени или варени.

За вашето семейство изберете здравословни есенни продукти, богати на хранителни вещества, които укрепват здравето на целия организъм. Вижте в следващите редове които са най-ценните есенни плодове и зеленчуци.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Ябълки – отличен източник на антиоксиданти, особено витамин С. Изследванията твърдят, че витамин С укрепва имунната система и може да помогне за предотвратяването на различни видове рак, особено рак на дебелото черво, рак на кожата, рак на гърдата и рак на белите дробове. Освен това, те съдържат пектин, за който е доказано че намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Тиква – отличен източник на витамин А, който е важен за запазване на зрението и предотвратяване на очните заболявания. Тиквата помага да се намали нивото на лошия холестерол. Съдържа бета-каротин, който има антиоксидантна активност и помага да се намали нивото на свободните радикали в организма, които пък са отговорни за образуването на хронично възпаление.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Брюкселско зеле – този малък зеленчук не се харесва от голям брой хора, защото има горчив вкус. Но трябва да знаете, че горчивият вкус означава, че този зеленчук е богат на минерали и витамини. Брюкселското зеле е отличен източник на желязо, който помага при образуването на червени кръвни клетки, както и витамин К, който допринася за здравето на костите. Съдържа и големи количества витамин С.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Смокини – те отлично задоволяват глада за сладко. Богати са на фибри, които помагат за намаляването на нивото на холестерола в кръвта. Смокините насърчават стабилното ниво на захарта в кръвта, помагат за предотвратяване на запека и дават чувство за ситост. Те съдържат калий, който е важен за контролиране и регулиране на нивото на кръвното налягане.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Карфиол – той съдържа витамини С и К, които помагат да се намали нивото на хроничното възпаление в организма. Богат източник на фибри и фолиева киселина, която е неразделна част от храненето на бременните жени и жени, планиращи бременност.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Цвекло – то има противовъзпалителни и антиоксидантни свойства и е добър източник на фолиева киселина, калий и манган. Те пък участват в абсорбацията на калций и помагат да се предотврати образуването на кръвни съсиреци.

Най-полезните есенни плодове и зеленчуци

Круши – изключителен източник на фибри, които помагат да се контролират нивата на кръвната захар и регулират холестерола. Крушата съдържа витамин С и мед, които пък според някои изследвания помагат за предотвратяване на различни видове рак. Крушата съдържа бор, съединение което помага на организма да абсорбира и съхранява калций.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати