Най-добрите храни за здравето на мозъка

храни за мозъка

Храната има силен ефект върху човешкия, чиято функция отслабва, особено с напредване на възрастта. "Ние обаче понякога мислим, че мозъкът е отделна система от нашето тяло", казва Диана Първис Джафин, директор на стратегията и програмите за Института за мозъчна ефективност в Тексаския университет в Далас.

Тя и други учени са склонни да поправят тази погрешна концепция, подчертавайки изследване, което показва, че определени храни могат да помогнат за поддържане на психическата острота и за предотвратяване на Алцхаймер и други невродегенеративни заболявания. Тези хранителни вещества съдържат специфични съединения, които са от полза за застаряващия мозък.

Рукола

рукола

Проучване на университета Ръш установило, че хората, които ядат една или две порции рукола на ден, имат когнитивните способности на някой, който е с 11 години по-млад от тях. Сред зелените листни зеленчуци руколата е много хранителна от гледна точка на наличието на много азотни съединения, които увеличават притока на кръв към мозъка чрез разширяване на кръвоносните съдове (руколата също понижава кръвното налягане! ).

Сини боровинки

боровинки

Боровинките са единствените плодове, които печелят специално внимание в здравословното хранене за мозъка, а някои изследвания показват, че могат да понижат риска от болестта на Алцхаймер с до 53%. Въпреки че всички плодове са полезни, боровинките са особено богати на флавоноиди - антиоксиданти, които могат да предпазят мозъка от оксидативен стрес и да засилят комуникацията на мозъчните клетки.

Яйчни жълтъци

варени яйца

Жълтъка на яйцата е богат източник на холин, който повишава здравето на мозъка. Холинът се превръща в ацетилхолин, невротрансмитер, който поддържа паметта и позволява на мозъчните клетки да комуникират по-ефективно. Изследванията показват, че повишеният прием на холин е свързан с подобрена когнитивна функция, включително по-добра памет.

Зехтин

зехтин

Добавянето на малки количества зехтин към Вашата храна може да Ви предпази от свързаната с възрастта загуба на мозъчна тъкан. Изследователи от университета в Темпъл откриха, че консумирането на малки количества необработено маслиново масло може да запази паметта и учебната способност, както и да намали образуването на два маркера на Алцхаймер (амилоид-бета плаки и неврофибрилни възли). Въпреки че точният механизъм е неясен, антиоксидантният олеконант, открит в маслото, може да повлияе благоприятно в този аспект.

Сьомга

сьомга

Тази морска храна е богата на омега-3 мастни киселини DHA и EPA, които са от съществено значение за здравето на мозъка. Омега-3 спомагат за намаляване на възпалението и оксидативния стрес в мозъка, който може да играе съществена роля в развитието на болестта на Алцхаймер. По-специално, DHA спомага за ограничаване на свързаното с възрастта свиване на мозъка.

Орехи

орехи

Мазнините в тези ядки са от голяма полза за мозъка. Орехите са с особено високо съдържание на алфа-линоленова киселина, омега-3 мастна киселина на база растителна основа.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати