9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Кара ли ви често Вашата алергията да се скриете вкъщи с плътно затворени прозорци?

Ако смятате, че алергията Ви е по-остра или продължава повече от нормалното тази година, може би има причини за това. Промените в климата и произтичащите от тях повишаване на температурите и увеличаването на въглеродния диоксид позволяват на растенията, произвеждащи прашец, да живеят по-дълго и да произвеждат по-силен цветен прашец.

Разбира се, това не означава, че трябва да страдате повече. Пазарът е пълен с природни противоалергични средства. Храните, които ядете или пък избягвате, могат да Ви помогнат или да влошат Вашите алергии, особено сезонните храни, които се предлагат на пазара.

Така че, взимайте пазарските торби и към пазара за тези 9 свежи находки, които ще ви помогнат да се справите с алергичните реакции.

1. Броколи

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Този ценен зеленчук ще Ви помогне много да намалите симптомите на алергията. Високото съдържание витамин С в него има силно противоалергично действие. То е член на семейство кръстоцветни растения, за които е доказано, че изчистват синусите. Изследователите са открили, че около 500 милиграма витамин С на ден може да облекчи алергичните симптоми, което е само 1 чаша броколи - около 80 мг. За още по-голямо облекчение на симптомите опитайте зеле или карфиол - два други кръстоцветни зеленчука, които съдържат по 56 mg витамин С за 1 чаша.

2. Кейл

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Не просто го използвайте като гарнитура. Яжте го! Тази суперхрана Ви печели много точки срещу алергиите. Подобно на броколите, той е член на семейството на кръстоцветните, но също така е богат и на каротеноиди под формата на витамин А, като по този начин намалява алергичните симптоми. Редица проучвания показват, че хората с ниски нива на витамин А страдат повече от астма и алергии.

3. Зеленолистни зеленчуци

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Страдате от сенна хрема? Добавете задължително зелени зеленчуци в менюто си! Тяхното съдържание на фитохимикали, главно каротеноиди, облекчава алергичните проблеми. Колкото по-тъмни са листата, толкова по-високо е съдържанието на каротеноиди. Те обаче изискват повече търпение при готвене. Твърдите влакнести зеленчуци трябва да се готвят поне 20 минути, за да може тялото Ви да абсорбира лесно хранителните вещества. Някои витамини ще останат във водата при готвене. Използвайте тази вода в супи или ястия, за да увеличите максимално хранителните вещества, които тялото Ви приема.

4. Лук и чесън

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Лукът и чесънът са пълни с кверцетин, друго тайно оръжие, което помага за борба с алергиите, действайки като антихистамини. Кверцетинът също действа като мощния витамин С и потиска възпалението, което, от друга страна, помага да се предотвратят нежеланите реакции, свързани с алергично възпаление като запушен нос. Кверцетин обаче не се абсорбира много лесно от храната. Така че, въпреки че яденето на много лук и чесън може да отстрани някои симптоми, може да помислите за допълнително средство, ако алергията е тежка.

5. Тиква

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Подобно на броколите и зелените зеленчуци, тиквите са богати на каротеноиди - формата на витамин А, която трябва да си набавяте, за да се преборите с алергиите. Ако единственото ви хранително преживяване с тиква е било в сладкиши или пайове, то най-вероятно нямате представа колко гъвкав продукт може да бъде тиквата. Опитайте я в основно ястие, като я добавяте към яхнии, сосове, пюрета и супи.

6. Моркови

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Друга каротеноидна електроцентрала - морковите съдържат много здравословен бета каротин, който Ви предпазва от острите алергични страдания. Ще получите повече от ценния витамин, ако леко задушите морковите, вместо да ги консумирате сурови, или пък ги подправете със здравословна мазнина като зехтин.

7. Целина

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Целината е пълна с витамин С и противовъзпалителни съединения, което я прави чудесен инструмент за борба не само с алергии, но и с високо кръвно налягане и хронични болки. Това е зеленчук, който можете да ядете суров или варен, без да губите ползите от неговите хранителни вещества. И не пренебрегвайте листата - накълцайте ги в супи и ястия, за да получите цялото им съдържание на витамин С.

8. Коприва

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Въпреки че това не е типична есенна храна или билка, не я пренебрегвайте срещу алергиите - можете да си я изсушите или замразите, за да разполагате с нея винаги когато се налага. Защото тя помага за облекчението на възпалението, което настъпва, когато изпитвате симптоми на алергия. Коприва съдържа хистамин, химичното вещество, което тялото ви произвежда по време на алергична реакция, за да ви помогне да придобиете толерантност. В търговската мрежа се предлагат органичен чай от коприва и лиофилизирани капсули от коприва. Това е най-добрата форма за облекчаване на алергиите - получава се като се изсушава чрез замразяване. Дългосрочната употреба на билката не се препоръчва, тъй като може да изчерпи калиевите ви запаси.

9. Антиалергична супа

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Няма нищо толкова хубаво като купичка топла супа, когато сте болни, и това обикновено се отнася за пилешката супа. Експерт по билки развива тази супа, за да се бори с алергии по естествен начин. В книгата си Зелената аптека за лечебни храни: Доказани естествени средства за лечение и предотвратяване на повече от 80 общите здравни проблеми експертът от билки д-р Джеймс Дюк, препоръчва тази рецепта за алергии:

Необходими продукти:

1 глава лук

1 скилидка чесън

1/2 чаша изсушени листа и корени вечерна иглика

1 ч.ч. коприва - листа

1 ч.ч. нарязана целина - стръкове

Начин на приготвяне: Сварете лук и скилидка чесън цели, като не ги белите. Добавете ½ чаша листа и корени от вечерна иглика. След като варите в продължение на около 5 минути, добавете чаша листа от коприва и чаша стръкове целина, нарязани на кубчета, и варете в продължение на още 3 до 10 минути. Преди да консумирате, отстранете лука и чесъна и я сервирайте, докато е все още топла. Подправете се с винен оцет, черен пипер, лют пипер, куркума, къри на прах или целина.

Не яжте тези 6 храни:

9 + 6: Храни, които ще излекуват алергията ти или ще я влошат

Въпреки че храните могат да бъдат чудесни естествени алергични лекарства, някои от тях могат да предизвикат симптоми на алергия. Състоянието се нарича синдром на устната алергия и се случва, когато тялото Ви реагира на някои храни, като на силни алергени.

Така че, ако страдате от хронична алергия, ето някои храни, които трябва да избягвате изцяло по време на алергичния сезон:

- Диня

- Ябълки

- Банани

- Пъпеши (диня, пъпеш и мед)

- Краставица

- Тиквички.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати