Пет съвета за прочистване на организма

Детокс

Ако се чувствате уморени и тъжни, усещате парене в очите, изпотяване, разсеяност, чувство за дискомфорт, отпадналост, изтощение, значи имате пролетна умора. Тя се пробужда в края на зимния сезон поради причината, че дълго време сме имали недостиг на светлина, също тока малко движение и непълноценно хранене през зимата.

Дори да не ви мъчи пролетна умора, в което и да е време на годната може да изпитате горните симптоми, което е знак, че трябва да дадете здравословен рестарт на тялото си.

Ето пет съвета, чието следване ще ви помогне да извършите почистване на организма си, да се ободрите и заредите с енергията, която ще ви е нужна, за да изпитате наистина удоволствие от живота.

1. Не спазвайте строги диети

Диета

Нормалните функции на имунната система се поддържат от редица активни вещества, чиято липса може да доведе до влошаване, дори до пълен срив на имунната система. Затова е желателно през ранната пролет бавно да преминете към храна с по-ниска енергийна стойност и умерено физическо натоварване.

2. Постепенно се освободете от токсините

Горски плодове

Главният орган, който пречиства всички токсини от организма, е черният дроб. Именно сега е времето да му помогнем, като консумираме храни, които засилват функциите му. Това са артишокът, цитрусовите плодове, зеленчуците от семейство Кръстоцветни (броколи, зеле, брюкселско зеле), чушките, чесънът, ягодите и малините.

3. Заложете на зеленото

Зеленолистни зеленчуци

Приемането на зеленчуци е много важно точно в период на детоксикация на организма, понеже те са пълни с антиоксиданти. Най-полезни са салатните зеленчуци, коприва, спанак, киселец, рукола, броколи, тиквички, както и пресните кълнове (кълновете от пшеница, овес и леща съдържат витамин Е, от ечемик - витамин С, от слънчоглед - калций).

4. Помислете добре дали е редно да постите

Протеини

Постенето лишава организма от необходимите му вещества за извършване на детоксикация, като по този начин забавя процеса на детоксикация. Почистването се извършва от антиоксидантите, но те се нуждаят от подходящи протеини, за да се активират. Именно затова пролетното меню трябва да е богато на белтъчини, доставяни от продукти с животински произход - птиче месо, яйца, обезмаслено мляко. Те съдържат и желязо, чийто недостиг често е причина за появата на пролетна умора.

5. Консумирайте повече риба

Риба

Рибата съдържа омега-3 мастни киселини, които съдействат за нормализиране на клетъчния имунитет и имат антиоксидантен ефект. Добре е през пролетта рибата да бъде включена в менюто най-малко два пъти седмично.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати