Полезни свойства на кедровите ядки

1 от 7 Снимки
Keдрови ядки

От всички видове ядки кедровите са най-скъпите. Но хранителната стойност на кедровите плодове е неоспорима - те съдържат вещества, уникални за човешкото тяло, които могат дълго време да ни дадат здраве.

Какви са ползите от кедровите ядки?

Това са микро- и макроелементи, които са част от този дар на природата:

мед, силиций, желязо, цинк, бор, манган, калций, молибден, никел, фосфор, калай, ванадий, калий, йод - както можете да видите, в кедровите ядки се съдържа почти цялата таблица на Менделеев!

Всеки от елементите засяга здравето ни по специален начин. Фосфорът помага за подсилване на костите и зъбите, калият защитава сърцето и е отговорен за водния баланс в организма. Борът подобрява мозъчната дейност и помага на тези, които се занимават с тежък физически труд.

Цинкът е изключително полезен за здравето на мъжете, като нормализира функциите на простатната жлеза. Без манган няма да има нормална работа на хормоналната и репродуктивната система, а освен това този елемент подобрява метаболизма на мазнините, подобно на йода, който е отговорен за метаболитните процеси в клетките и оказва положително влияние върху щитовидната жлеза.

Без ванадий високият холестерол не може да бъде понижен, силиконът не може да бъде избегнат, когато става въпрос за подмладяване на съединителната тъкан, а молибденът нормализира метаболизма на въглехидратите и мазнините.

Както можете да видите, всяко вещество, което е в сърцевината на кедровите ядки, по един или друг начин ни помага да останем здрави, красиви, силни. Редовното използване на този ценен продукт ще бъде от голяма полза за предотвратяването на много заболявания.

Ако редовно ядете кедрови ядки, можете да отървете тялото си от недостиг на витамини, като например A, E (токоферол), витамин B, C. Най-богатият набор от аминокиселини са в плодовете на кедъра. Те са много полезни за здравето ни, а в другите продукти са рядкост.

Също така си струва да споменем, че кедровите ядки имаме богат състав от въглехидрати - захароза, глюкоза, фибри, фруктоза, пентоза и нишесте.

Разбира се, такъв богат състав не може да не повлияе на съдържанието на калорииите в ядките. Общо 100 грама от продукта съдържат почти 580 kcal. Следователно, те трябва да се консумират в малки количества, така че да не навредят на вашето здраве и на повишаването на телесното тегло.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати