Тези 25 храни са най-добрите за здравето на сърцето

храни за сърцето

Може ли начинът, по който се храните, да Ви спаси живота? Все повече изследвания показват, че това, което ядете и пиете, може да защити тялото Ви от безброй здравословни проблеми - проучванията показват, че до 70% от случаите на сърдечни заболявания могат да бъдат предотвратени при правилния избор на храна.

"Това, което е добро за здравето на сърцето Ви, е добро за мозъка Ви и е полезно за Вас като цяло", казва Артър Агатот, известен кардиолог и основател на "South Beach Diet".

Има само един малък трик, за да превърнете кухнята в универсално средство за поддържане здравето на сърцето: Не се придържайте само към едни и същи храни.

Тайната е в различните видове риба, зеленчуци, пълнозърнести храни и други продукти, на които да се наслаждавате всеки ден. Имайки предвид това, сме съставили списък на 25-те най-добри храни за сърдечното здраве.

1. Сьомга

На фурна, на грил или задушена, тази вкусна, плътна риба е изпълнена с омега-3 мастни киселини, които подобряват метаболитните маркери за сърдечни заболявания. Също така има високи нива на селен, антиоксидант, който проучванията показват, че повишава сърдечно-съдовата защита.

2. Сардини

сардини

Те също са богати на омега-3 под формата на рибено масло, което увеличава "добрия" холестерол и намалява риска от внезапни сърдечни пристъпи при хора, които са преживели предишни сърдечни кризи. Предпочитайте пресни, за да избегнете високото съдържание на сол в консервираните.

3. Черен дроб

Черният дроб съдържа мазнини, които са полезни за сърцето, твърди д-р Уилямс Дейвис, базиран в Уисконсин превантивен кардиолог и автор на Wheat Belly.

4. Орехи

Тези ядки са пълни с омега-3 мастни киселини, фибри, витамин Е и фолиева киселина, като по този начин стимулират здравето на сърцето. Също така са богати на полиненаситени мазнини. Орехите могат да помогнат да запазите паметта си остра.

5. Бадеми

бадеми

Подобно на орехите, тези ядки съдържат омега-3 и осигуряват алтернатива на хора, които не са любители на орехите. Изключително полезна храна за здравето на сърцето.

6. Чиа

Само една супена лъжица от тази растителна омега-3 електроцентрала съдържа едва 60 калории и помага за намаляване на лошия холестерол и натрупването на плаки. Смесете ги с кисело мляко, супа или поръсете на салата.

7. Овесена каша

Високо популяризираните ползи от яденето на овесена каша отдавна показват, че това е чудесна храна за намаляване на холестерола. Но яжте само обикновения, необработен вид. Вариантите, които са овкусени, съдържат захар.

8. Боровинки

Тези тъмни плодове са пълни с ресвератрол (мощен антиоксидант) и флавоноиди, друг вид антиоксиданти, които помагат за предотвратяване на коронарните заболявания. Добавете ги в овесена каша, кексчета или в кисело мляко, винаги ще получите чудесен и вкусен резултат.

9. Кафе

кафе

Проучванията показват, че кафето е с високо съдържание на антиоксиданти и намалява риска от диабет тип 2. В количество до три чаши дневно, също така, повишава когнитивните нива и помага за намаляване на риска от болестта на Алцхаймер. Просто избягвайте да добавяте захар.

10. Червено вино

Изключително богато на ресвератрол, съединение с антиоксидантни свойства, което може да помогне за предотвратяване на рак, според проучване на Университета в Лестър. Ресвератролът се намира в плодове с тъмна кожа. „Мадиари” и „Каберне” обикновено съдържат големи количества процианидин, антиоксидант, който спомага за намаляване на холестерола и увеличава артериалното здраве.

11. Зелен чай

Намалете хипертонията, като пиете редовно чаша от тази напитка, отдавна предпочитана от китайските лечители заради лечебните ѝ свойства. В основата на тези свойства са катехинът и флавонидите, антиоксидантите с многобройни кардио ползи, включително намаляване на кръвните съсиреци.

12. Соево мляко

соево мляко

То е богато на органичните съединения изофлавони, за които е доказано, че спомагат за намаляване на холестерола. За разлика от млякото, добивано от животни, тази напитка не съдържа холестерол и естествено е с ниско съдържание на мазнини. Съдържа също ниацин, който помага за подобряване на кръвообращението.

13. Тъмен шоколад

Да! Не халюцинизирате. Но изберете този, който съдържа най-малко 70% какао, което е свързано с понижаване на кръвното налягане, защото флавонолите, които съдържа, отпускат артериите и увеличават кръвния поток. Уверете се, че не съдържа наситени мазнини от добавки като палмово масло.

14. Стафиди

Хапвайте ги редовно в количество по една шепа за намаляване на високото кръвно налягане. Стафидите съдържат калий, което помага за понижаване на хипертонията и увеличава имуномодулиращите антиоксиданти.

15. Броколи

броколи

Знаехте си, че ще бъдат в списъка, нали! Този зеленчук е с ниско съдържание на холестерол, с високо съдържание на фибри и съдържа богатство от антиоксиданти. Добър е и за защита на Вашите стави.

16. Брюкселско зеле

Независимо дали мразите или обичате този богат на витамини вегетариански продукт, който прилича на мини зелчици, няма спор, че той е добър за Вашето сърце. Сред неговите здравни ползи са: намаляването на възпалението в сърдечно-съдовата система и подобряването на здравето на кръвоносните съдове.

17. Карфиол

Не е зелен, но е пълен с антиоксиданти, има високо съдържание на фибри и съдържа алицин, съставка на чесъна, доказана за понижаване на риска от инфаркт и намаляване на холестерола.

18. Сладки картофи

сладки картофи

Голям източник на витамин С, калций и желязо, които спомагат за намаляване на високото кръвно налягане. Яжте ги с кожата, която е пълна с здравословни хранителни вещества.

19. Пълнозърнести храни

Препоръчваме Ви пълнозърнести храни без глутен, включително овесени трици и ориз, които регулират холестерола. Избягвайте обработени, рафинирани зърнени храни, които са свързани със увеличаване на сърдечните заболявания, включително запушени артерии.

20. Ябълки

Този плод е пълен с антиоксиданти, особено полифеноли, които предпазват от свободните радикали. Ябълките, също така, съдържат пектин, който блокира абсорбцията на холестерол и фибри, които изхвърлят холестерола. Резултатът от изяждането на една ябълка на ден, според скорошно проучване, е 40% намаляване на LDL холестерола.

21. Портокали

портокали

Друг източник на пектин, този цитрусов плод, също така, е пълен с флавоноиди, които понижават кръвното налягане и намаляват възпалението на артериитае. Портокалите съдържат също хесперидин, растителен химикал, който подобрява притока на кръв към сърцето, и витамин С, мощен протектор срещу инсулт.

22. Грейпфрут

Подобно на портокалите, грейпфрутът съдържа много витамин С, който според изследванията може да помогне за предпазване от инсулт и помага за намаляване на холестерола.

23. Авокадо

авокадо

Този плод е богат на мононенаситени мазнини, известни също като "добри мазнини", които могат да помогнат за свеждане до минимум на холестерола в кръвта и кръвните съсиреци. Но те също са с високо съдържание на калории (240 на средно голямо авокадо), така че бъдете внимателни и го консумирайте с мярка.

24. Авокадово масло

Извлечено от плодовете, маслото от авокадо е изтъквано като по-здравословно готварско масло, поради способността му да променя мастните киселини в тъканите около сърцето. Изследването на Националния институт по кардиология от 2005 г. показва, че маслото може да намали втвърдяването на артериите.

25. Зехтин

Уверете се, че е Екстра Върджин, когато си купувате. По-чистият зехтин съдържа по-високи нива на "добри мазнини" и антиоксиданти, които помагат да се отпушат артериите и е значително по-здравословен за сърцето, отколкото растителното масло (олио) и неговите "лоши" мазнини, увеличаващи холестерола.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати