Как да си набавите витамин B12, ако не консумирате месо?

Как да набавим витамин B12

B12 е единственият витамин, който съдържа кобалт. Животните са най-големите производители на този витамин, който се съдържа в храносмилателната им система. Поради тази причина това е единственият витамин, с който не може да се сдобиете посредством растенията и слънцето.

Витаминът участва активно в производството на червени кръвни телца, които транспортират кислорода в организма ви. Поради тази причина витамин B12 е изключително важен за вашето здраве и ние ви предлагаме няколко начина, по които може да си го набавите, ако не сте почитатели на месото.

Зърнени закуски

Започнете разумно деня си, като заложите на зърнени храни, които имат ниско съдържание на захар.

Истинско краве мляко

Някои хора не могат да понасят лактозата (захарта в кравето мляко), защото уврежда храносмилателната им система. Ако обаче не страдате от този проблем, е необходимо да приемате истинско краве мляко, колкото се може повече. То е богато на хранителни вещества като белтъчини, калций, фосфор, калий и естествено любимият ни витамин B12. Пиенето дори само на 2 чаши прясно мляко може да ви донесе необходимото полезно количество за деня.

Яйца

Яйцата са източник на витамин B12

Едно голямо яйце ви дава висококачествен протеин както и 0.6 микрограма от B12. Забравете обаче за белтъка, тъй като жълтъкът е мястото, където се намира полезният витамин. Можете да си приготвите разнообразни ястия: сварете яйцето и го прибавете към разнообразна закуска, изпържете го и го сложете върху тост или просто хапвайте по едно.

Гръцко кисело мляко

Също както прясното мляко, киселото също съдържа много протеини и B12. Просто се уверете, че купувате истинско кисело мляко, а не подсладените му заместители. Можете да консумирате млякото, като добавите пресни плодове за естествена сладост или като гарнитура към изпечен или варен картоф.

Хранителна мая

Хранителната мая набавя витамин B12

С вида и вкуса си подобни на пармезана, хранителната мая е магическа съставка за вегетарианците. Както издава и името на маята, тя осигурява много хранителни вещества от протеин, до желязо и е обогатена с B12. Можете да поръсите хранителни дрожди върху смесени зеленчуци, супи, печени зеленчуци, макаронени изделия или дори пуканки.

Темпе

Индонезийско ястие от ферментирали соеви зърна. Част от микроорганизмите в този деликатес произвеждат B12. Задължително условие е обаче в съдържанието му да има някои бактерии, за да може да произвежда полезния витамин. С продукта може да се сдобиете в по-големите вериги хранителни магазини, но винаги четете етикета, за да се уверите, че тази храна съдържа B12.

Соево мляко

Соевото млякото ни дава витамин B12

Млякото от соя по начало не съдържа B12, но може да бъде обогатено с него – проверете етикета, за да сте сигурни. Можете да използвате соевото мляко в зърнени култури, лате и горещ шоколад или пък когато приготвяте различни печива като торти, кексове, палачинки и т.н.

Гъби Шийтаке

Вид гъби, които растат на паднали дървета, култивирани в Япония и Китай. Някои сушени гъби от този вид са доказали, че съдържат значително големи количества от B12. Ще трябва да похапвате повечко от тях обаче, ако искате да се сдобиете с необходимото за организма ви количество витамин.

Нори (морски водорасли)

Корите Нори са храна с витамин B12

Листата нори са сладкият вариант на B12. За да получите необходимата дневна доза от витамина, ще трябва да ядете около 4 грама лилави водорасли (един лист е около 0.3 грама). Все пак, ако ядете редовно суши, направено от нори, или някакъв вид малки закуски, ще получите доста добра доза от B12.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати