7 научно доказани ползи за здравето от водата

7 научно доказани ползи за здравето от водата

Тялото ни е съставено от около 60% вода и по тази причина нейният прием е от основно значение за благосъстоянието на организма. Препоръчителното количеството вода на ден е около 8 чаши, не по-малко.

Даваме ви 7 причини да пиете колкото се може повече вода, ако все още не сте започнали да го правите.

1. Помага при интензивни физически тренировки – ако се дехидратирате, физическото натоварване може да бъде крайно изтощително. Загубата само на 2% вода от тялото ви може да доведе до физически проблеми. Така че, пийте много вода, особено ако се потите повече при тренировка.

2. Хидратацията оказва влияние върху мозъчната дейност и притока на енергия – водата влияе и върху функционирането на мозъка. Дори лекото дехидратиране може да ви коства намаляване на енергия, загуба на доброто настроение, проблеми с паметта и като цяло с мозъчната дейност.

7 научно доказани ползи за здравето от водата

3. Водата може да облекчи и предотврати главоболие – когато то е следствие от дехидратация. Обезводняването често води до мигрена и силна болка в главата при някои хора.

4. Пиенето на вода може да помогне при запек – това е проблем, който се изразява в затруднено функциониране на червата. Водата може да облекчи тези проблеми и да възвърне нормалната функция на организма в тази посока.

7 научно доказани ползи за здравето от водата

5. Помага при камъни в бъбреците – смята се, че водата намалява риска от образуване на камъни в бъбреците. Все пак необходимо е да се направят още изследвания в тази област.

6. Водата предотвратява махмурлука – добър начин да се застраховате срещу махмурлук, е да пиете чаша вода между питиетата, както и една преди лягане. Отчасти състоянието след прекаляване с алкохола се дължи на дехидратация, така че водата може да бъде от полза и тук.

7 научно доказани ползи за здравето от водата

7. Помага при отслабване – когато пиете много вода, свалянето на килограми се осъществява по-лесно. Това се дължи на факта, че тя може да ускори метаболизма и дава усещане за ситост. Ето защо е добра идея да изпиете чаша вода и тогава да започнете да се храните. Хубаво е да се пие студена вода, защото тялото ще изразходи допълнително усилия (калории), за да ѝ придаде телесна температура.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати