8 полезни храни, които могат да ви навредят, ако прекалите с тях

Полезни храни, които могат да са вредни

Съществуват много полезни храни, богати на различни вещества, които се отразяват добре върху организма. Повечето от тях са неизменна част от различните диети за сваляне на килограми.

И все пак, трябва да сте внимателни, тъй като има продукти, които са полезни в умерени количества, и ако прекалите с тях, може да си навлечете здравословни проблеми.

Нека видим кои са иначе полезните храни, които могат да са вредни, ако прекалите с консумацията им - защо могат да повлияят негативно и колко често е добре да ги консумирате. Това са 8 полезни храни, вредни в големи количества.

1. Омега-3 мастни киселини и рибено масло

Рибено масло

Продуктите, които съдържат Омега-3 мастни киселини и рибено масло, се считат за здравословни, тъй като се борят с възпаленията, намаляват риска от сърдечни заболявания и помагат за развитието на мозъчната дейност. Те обаче не се препоръчват в големи количества, тъй като могат да съдействат за разреждането на кръвта. Освен това рибеното масло съдържа витамин А, който може да бъде опасен в големи количества.

2. Риба тон

Риба тон

Рибата тон се смята за полезна заради съдържанието на омега-3 мастни киселини и протеини. Съдържа важни хранителни вещества, но с нея не бива да се прекалява, тъй като може да пренесе бактерии в организма, следствие на замърсяването в океаните. Децата и бременните жени не трябва да я консумират изобщо!

3. Канела

Канела

Вкусна, ароматна и използвана подправка най-вече в сладкарството, канелата има някои полезни свойства за организма заради съдържанието си на антиоксиданти. Регулира нивата на кръвната захар, намалява риска от сърдечни заболявания, диабет, рак. Въпреки това съдържа веществото кумарин, което може да е опасно, ако се приема в големи дози.

4. Индийско орехче

Индийско орехче

Вкусна подправка, която се използва най-често за приготвянето на сладкиши, кексове и други лакомства, както и сос Бешамел. Индийското орехче им придава уникален вкус. Допустимата консумация на индийското орехче е до 10 грама. Ако се прекали с него, то може да предизвика отравяне заради някои вещества в състава си.

5. Кафе

Кафе

Любимата ободряваща напитка също намира място в тази класация. Кафето има редица ползи на организма, но прекаляването с кофеина може да предизвика неприятни реакции при някои хора.

6. Свински черен дроб

Телешки черен дроб

Изключително питателен продукт, богат на множество хранителни вещества. Заради съдържанието си на мед и витамин А, обаче, консумацията на телешки или свински черен дроб в големи количества може да доведе до здравословни проблеми.

7. Кръстоцветни зеленчуци

Зеленолистни зеленчуци

Това са любимите на всички зеле, карфиол, ряпа, брюкселско зеле, броколи и т.н. Не оспорваме факта, че зеленолистните зеленчуци са много полезни, съдържайки букет от здравословни за организма вещества. В състава им, обаче, има и тиоцианати – съставки, които затрудняват абсорбацията на йод. Ето защо хората с проблеми с щитовидната жлеза не трябва да прекаляват с консумацията им.

8. Бразилски орех

Бразилски орех

Един от най-добрите източници на селен – основен елемент в организма. Селенът, обаче, става токсичен, ако се приема в голямо количество. Ето защо, няколко бразилски ореха на ден са ви напълно достатъчни.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати