Полезна или вредна храна е суши?

Суши

Суши е истински деликатес, който голяма част от хората обичат да си похапват, особено ако са си изградили хранителен режим и следят менюто си. Една феерия от вкусове, която се смята за висш пилотаж и се предлага в най-добрите ресторанти и специализирани барове за суши.

Разбира се, има и доста имитации, които могат само да ви заблудят, че сте пробвали този продукт. Ако опитате качествено суши, без съмнение ще усетите истинска експлозия от вкусове и емоции.

Колко полезна обаче е тази храна и знаем ли всичко за нея?

Видове суши

Какво всъщност е суши?

Суши е японска храна, състояща се от варен ориз, подправен с оцет, сурова или варена риба и зеленчуци, обвити във морски водорасли, известни като нори. Сервира се със соев сос, джинджифил, пикантна зелена паста, наречена уасаби, и сашими – тънки резенчета сурова риба.

То става популярна още през 7-ми век, като по този начин хората са запазвали рибата. Почистената риба се завивала заедно с ориз и сол и се оставяла да ферментира няколко седмици, докато стане готова за ядене. От 17-ти век хората започнали да добавят оцет към ориза, за да намалят продължителността на периода, за който рибата става годна за консумиране. Чак през 19-ти век, хората започнали да използват прясна, а не ферментирала риба, което довело до създаването на суши такова, каквото го познаваме днес.

Най-често срещаните видове суши са:

Хосомаки – морски водорасли, в които е завит ориз и само един вид зеленчук – авокадо или краставица, например;

Футомаки – по-дебело ролце, което обикновено съдържа ориз и няколко вида пълнеж;

Урамаки – съдържа няколко съставки. Специфичното при него е, че водораслите за отвътре, а оризът – отвън;

Темаки – конусовидно руло с разнообразен пълнеж;

Нигири – много ориз, покрит с тънък слой сурова риба.

Ползи от суши

Суши се причислява към здравословните храни, тъй като съдържат много полезни вещества - протеини, витамини, минерали, фибри.

От друга страна, с него не бива да се прекалява, тъй като е тежка храна. То съдържа голямо количество рафинирани въглехидрати, които не винаги се отразят благоприятно на стомаха и могат да увеличат риска от сърдечни заболявания и диабет. Заради съдържанието на различни сосове и топинги, суши може да се окаже и доста калоричен продукт. Имайте предвид, че в състава му има и голямо количество сол, което може да доведе до високо кръвно при някои хора.

Суши е храна, с която определено не трябва да се прекалява. Изберете този вид, който пасва най-много на вкуса и здравословното ви състояние. Може да опитате да разнообразите менюто си, като вместо с бял- поискате вашето суши да бъде направено с кафяв ориз, например. Казано накратко, проучете съставките и изберете най-подходящото за вас суши, защото си струва да го опитате поне веднъж.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати