gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Най-честите хранителни дефицити в света

Най-честите хранителни дефицити в света

Хранителен дефицит на желязо
Комплект от 3 японски ножа с калъф за носене
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект от 3 японски ножа с калъф за носене
79.00 лв.
Виж ››

Редовното балансирано хранене и приемането на определени количества хранителни вещества са в основата на здравословния живот. Една от най-често срещаните причини за появата на здравословните проблеми в света е невъзможността на хората да си набавят достатъчно количество от необходимите им хранителни вещества или т.н. хранителен дефицит.

Едни от най-често срещаните хранителни дефицити са:

1. Дефицит на желязо

Недостигът на желязо е най-често срещаният хранителен дефицит, въпреки че той е основен минерал, без който не можем. Редовният прием на желязо е от съществено значение за производството на хемоглобин, който пренася кислорода до тъканите в организма, и на еритроцити, които служат за поддържане на кръвотворните функции.

Липсата на желязо в организма води до ограничаване на количеството на кислорода, който достига до тъканите, в резултат на което клетките започват да умират. Освен това може да причини и анемия или органна недостатъчност.

Сред симптомите на дефицит на желязо са: главоболие, бледа кожа, недостиг на въздух, косопад, умора и изтощение.

Най-често от железен дефицит страдат децата, бременните жени и вегетарианците.

2. Дефицит на калций

Дефицит на калций

Калцият е необходим за изграждането и поддържането на здрави кости и за правилното функциониране на мускулите и нервите. Въпреки това над 10% от населението не си набавя достатъчно количество калций.

Дефицитът на калций води до проблеми с костите, мускулите и хормоналната секреция. Сред симптомите за недосиг на калций са: умора, мускулни крампи и липса на апетит.

3. Дефицит на витамин В12

Витамин В12 поддържа необходимото ниво на енергия в организма, участва в производството на червени кръвни телца, в поддържането на здрава нервна система, регенерацията на костния мозък.

Големият дефицит на този витамин се дължи на това, че той може да се получи само от животински източници, а голяма част от хората вече са вегетарианци. Недостигът на витамин В12 може да доведе до анемия, отслабване на паметта, ниско кръвно налягане, проблеми с баланса и много други здравословни проблеми.

4. Дефицит на витамин D

Хранителен дефицит на витамин D
Снимка: 1

Витамин D, известен още като слънчевия витамин, отговаря за редица важни функции и състояния на организма ни. Той има голяма влияние върху здравето на скелета и зъбите - регулира количеството фосфати и калций, които са необходими за правилното развитие на костите.

Дефицитът на витамин D се открива трудно, тъй като симптомите могат да се развиват в течение на години. Сред основните признаци за липса на този витамин са: изтощение, болка в ставите и мускулите, мускулна слабост, омекване на костите, повишен риск от фрактури.

Недостигът на витамин D пречи на нормалното приемане на фосфати и калций, намалява плътността на костите и води до омекването им - те стават много крехки и се чупят дори и при леки наранявания.

Причина за дефицита на витамин D е, че освен от Слънцето той се съдържа в много малко храни като пъстърва, скумрия, сьомга, рибено масло от риба треска, жълтъци.

5. Дефицит на магнезий

Въпреки че магнезият е четвъртият най-разпространен минерал в организма, голяма част от хората страдат от неговия дефицит.

Магнезият има значителна роля в организма. Той отговаря за здравето на сърдечно-съдовата система и костите, участва в детоксикирането и производството на енергия, регулира работата на стомашно-чревния тракт.

Сред симптомите на дефицит на магнезий са: изтощение, загуба на апетит, гадене, безпокойство, хронично безсъние, мигрена, повишен сърдечен ритъм, мускулни крампи.

Продължителният му недостиг води до сърдечно-съдови проблеми, мускулни крампи, остеопороза, диабет тип 2.

Сред храните, богати на магнезий, са спанакът, соята, авокадото, кашуто, слънчогледовите и тиквените семки, кафявият ориз и черният боб.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати