Колко протеин има в едно яйце?

Количество протеини в яйцата

Повечето хора знаят, че яйцата са много здравословни и са чудесен източник на висококачествен протеин.

Приемането на достатъчно протеин е много важно за изграждането на костите и мускулите, както и за поддържането на добро общо здравословно състояние.

Колко протеин съдържа едно яйце?

Средното по размер яйце съдържа около 6-7 g протеин.

Съдържанието на протеин в яйцето обаче зависи от размера му:

- Малко яйце (38 g): 4.9 g протеин

- Средно яйце (44 g): 5.7 g протеин

- Голямо яйце (50 g): 6.5 g протеин

- Много голямо яйце (56 g): 7.3 g протеин

- Огромно яйце (63 g): 8.2 g протеин

При заседнал начин на живот мъжете се нуждаят от около 56 g протеин на ден, а жените от около 46 g.

Съдържание на протеин в жълтъка и белтъка

Протеин в яйцето

Хората често мислят, че протеинът се съдържа само в белтъците. Жълтъкът съдържа около половината от протеиновото съдържание на цялото яйце.

Едно голямо яйце съдържа около 7 g протеин - 3 g идват от жълтъка и 4 g от белтъка.

Ето защо, ако консумирате цяло яйце, ще получите най-много протеин и хранителни вещества.

Засяга ли готвенето качеството на протеина?

Висококачественият протеин, изобилстващ в яйцата, съдържа всичките девет основни аминокиселини.

Въпреки това - колко от този протеин тялото действително може да използва, зависи от начина, по който яйцата са приготвени.

Консумирането на сурови яйца осигурява най-малко количество протеин.

Обработването на яйцата помага на белтъка да стане по-смилаем и по-достъпен за тялото.

Нещо повече - консумирането на сурови яйца носи риск от бактериално замърсяване и хранително отравяне.

Други ползи за здравето от яйцата

Яйца за закуска

Яйцата са сред най-здравословните и питателните храни. Те са със сравнително ниско съдържание на калории, като едно голямо твърдо сварено яйце съдържа само около 77 калории.

Въпреки че са с ниско съдържание на калории, те са балансиран източник на почти всички хранителни вещества, от които се нуждаете.

Едно от тях е холинът, който обикновено е в дефицит за много хора. Холинът е важен за много процеси в тялото. Всъщност, липсата му може да повлияе отрицателно на здравето на мозъка и сърцето.

Освен съдържанието на хранителни вещества, яйцата имат и многобройни ползи за отслабването и поддържането на теглото.

Консумирането на яйца за закуска може да помогне за намаляване на броя на калориите, които консумирате през следващите 24 часа.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати