15 симптома на недостиг на витамин С

Слаба коса

Витамин С е основно хранително вещество, което трябва да се консумира редовно, за да се предотврати недостигът му. Докато дефицитът на витамин С е сравнително рядък в развитите страни поради наличието на пресни продукти и добавянето на витамин С към определени храни и добавки, този проблем все още засяга приблизително 7% от възрастните в САЩ.

Най-често срещаните рискови фактори за недостига на витамин С са лоша диета, алкохолизъм, анорексия, тежки психични заболявания, тютюнопушене и диализа.

Ето 15-те най-чести признаци и симптоми на дефицит на витамин С.

1. Груба кожа

Акне

Дефицитът на витамин С може да причини образуването на акне върху ръцете, бедрата или задните части.

2. Навити косми на косата

Дефицитът на витамин С може също да причини аномалии в косата - навити краища на косата, но е трудно да бъдат открити, тъй като тези косми падат, без да забележим.

3. Ясни червени фоликули на кожата

Петна по кожата

Космените фоликули съдържат много малки кръвоносни съдове, които могат да се разрушат поради дефицит на витамин С, причинявайки ярко червени петна, които се появяват около фоликулите.

4. Петна по ноктите

Дефицитът на витамин С се свързва и с ноктите - промяна във формата им или появата на бели петна по тях.

5. Суха и увредена кожа

Суха кожа

Здравата кожа съдържа големи количества витамин С, особено в епидермиса или външния слой на кожата. Витамин С поддържа кожата здрава, като я предпазва от оксидативно увреждане, причинено от слънцето, и излагане на замърсители като цигарен дим или озон.

6. Лесно посиняване

Лесното насиняване е често срещан признак на недостиг на витамин С, тъй като лошото производство на колаген причинява слаби кръвоносни съдове.

7. Бавно зарастване на рани

Бавно зарастване на рани

Тъй като дефицитът на витамин С забавя скоростта на образуване на колаген, той причинява рани, които се лекуват по-бавно.

8. Болезнени и подути стави

Тъй като ставите съдържат много богати на колаген свързващи тъкани, те също могат да бъдат засегнати от дефицит на витамин С.

9. Слаби кости

Слаби кости

Дефицитът на витамин С може също да повлияе на здравето на костите. Всъщност ниският прием е свързан с повишен риск от фрактури и остеопороза.

10. Кървене и загуба на зъби

Червени, подути, кървящи венци са друг често срещан признак на недостиг на витамин С.

11. Слаба имунна система

Слаба имунна система

Проучванията показват, че витамин С се натрупва в различни видове имунни клетки, за да им помогне да се борят с инфекциите и да унищожат болестотворни патогени.

12. Анемия

Витамин С и желязо-дефицитна анемия често се срещат заедно.

13. Умора и лошо настроение

Умора

Два от най-ранните признаци на дефицит на витамин С са умората и лошото настроение.

14. Безпричинно увеличаване на теглото

Витамин С може да помогне за предпазване от затлъстяване чрез регулиране на отделянето на мазнини от мастните клетки, намаляване на стресовите хормони и намаляване на възпалението.

15. Хронична възпаление и оксидативен стрес

Витамин С е един от най-важните водоразтворими антиоксиданти. Той помага за предотвратяване на клетъчното увреждане чрез неутрализиране на свободните радикали, които могат да причинят оксидативен стрес и възпаление в организма.

Най-добрите източници на витамин С

Източници на витамин C

Препоръчваният дневен прием за витамин С е 90 mg за мъжете и 75 mg за жените.

Вишни: 2.740% от НИРД

Гуава: 628% от НИРД

Черно кафяво: 338% от НИРД

Сладък червен пипер: 317% от НИРД

Киви: 273% от НИРД

Личи: 226% от НИРД

Лимон: 187% от НИРД

Чушки: 160% от НИРД

Ягода: 149% от НИРД

Папая: 144% от НИРД

Броколи: 135% от НИРД

Магданоз: 133% от НИРД.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати