Трябва ли да използваме йодирана сол?

Йодирана сол

Има голяма вероятност да откриете кутия с йодирана сол във всяка кухня. Въпреки че повечето домакинства я използват, има много противоречиви мнения дали трябва да използваме йодирана сол.

Тази статия изследва как йодираната сол може да повлияе на нашето здраве и дали трябва да я използваме?

Йодът е важен минерал. Йодът има следи от минерали, които често се срещат в морски дарове, млечни продукти, зърнени храни и яйца. В много страни се комбинира и с мазнина, за да се предотврати недостигът на йод. Нашата щитовидна жлеза използва йод за производството на хормони на щитовидната жлеза, които подпомагат за възстановяването на тъканите, регулират метаболизма и насърчават правилния растеж и развитие. Йодът може също да повлияе на имунното здраве и да помогне за лечение на фиброцистично заболяване на гърдите.

Много хора са изложени на риск от йоден дефицит

Консумация на йодирана сол

За съжаление, много хора по света са изложени на повишен риск от йоден дефицит. Това се счита за проблем за общественото здраве в 118 държави и се смята, че повече от 1.5 милиарда са изложени на риск. Недостигът на микроелементи като йода все по-често се разпространява в определени райони, особено в регионите, където йодираната сол е нестандартна или има ниски нива на йод в почвата. Дефицитът на йод е основен проблем в целия свят. Жените, които са бременни или кърмят, тези на вегетарианска или вегетарианска диета и тези, които живеят в определени части на света, са изложени на по-голям риск от недостиг.

Йодният дефицит може да причини сериозни симптоми

Качване на килограми

Недостигът на йод може да причини гуша

Недостигът на йод може да предизвика дълъг списък от симптоми, които варират. Сред най-честите симптоми е вид оток в шията, известен като гуша. Дефицитът на йод може да увреди производството на тиреоидни хормони, което води до симптоми като подуване на врата, умора и повишаване на теглото. Това може да причини проблеми и при деца и бременни жени.

Йодираната сол е безопасна за консумация

Проучванията показват, че приемът на йод над препоръчителната дневна стойност обикновено се понася добре. Всъщност горната граница на йода е 1100 микрограма, което е еквивалентно на почти 4 чаени лъжички (23 грама) йодирана сол. Проучванията показват, че йодираната сол е безопасна за консумация с минимален риск от странични ефекти.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати