Топ 17 най-добри храни за облекчаване на запека

Топ 17 най-добри храни за облекчаване на запека

Подуване на корема и рядко ходене до тоалетната – това са най-честите симптоми, свързани със запека. Видът и тежестта на симптомите могат да варират. При някои хора запекът се появява рядко, докато за други това е хронично състояние.

Причините за запека са различни, но обикновено се случва заради бавното движение на храната през храносмилателната система. Това може да се дължи на дехидратация, лоша диета, лекарства, заболявания, заболявания на нервната система или психични разстройства.

За щастие някои храни могат да помогнат за облекчаване на запека чрез намаляване на времето за преминаване на червата и увеличаване на честотата на изпражненията.

Ето 17-те най-добри храни за облекчаване на запека

1. Сливи

Храни за облекчаване на запека

Сушените сини сливи се използват широко като естествено средство срещу запек.

2. Ябълки

Ябълките са богати на фибри. Всъщност една средна ябълка съдържа 4.4 грама фибри, което е 17% от препоръчителния дневен прием.

3. Круши

Крушите са друг плод, богат на фибри, с около 5.5 грама в средно големи плодове (около 178 грама). Това е 22% от препоръчителния дневен прием на фибри.

4. Киви

Кивито облекчава запека

Фибрите и ензим, известен като актинидаин, в кивито също се предполага, че е отговорен за положителното въздействие върху подвижността на червата и помага срещу запека.

5. Смокини

Смокините са чудесен начин да увеличите приема на фибри и да стимулирате здравословните навици на червата.

6. Цитрусови плодове

Цитрусовите плодове като портокали, грейпфрути и мандарини са освежаваща закуска и добър източник на фибри.

7. Спанак и други зелени зеленчуци

Листни зеленчуци срещу запек

Зелениите като спанак, брюкселско зеле и броколи са не само богати на фибри, но също така и чудесни източници на витамин С, витамин К и фолиева киселина.

8. Артишок и цикория

Артишокът и цикорията принадлежат към слънчогледовото семейство и са важни източници на вид разтворими фибри, известни като инулин. Инулинът е пребиотик, което означава, че помага да се стимулира растежът на бактериите в червата, като се стимулира храносмилането.

9. Артишок

Научните изследвания показват, че артишокът има пребиотичен ефект, благоприятстващ доброто здраве и редовност на червата.

10. Ревен

Ревенът е листно растение, което е добре известно с неговите стимулиращи червата свойства.

11. Сладки картофи

Сладките картофи са храна срещу запек

Сладките картофи съдържат достатъчно количество фибри, които спомагат за облекчаване на запека.

12. Фасул, грах и леща

Фасулът, грахът и лещата са известни също като една от най-евтините групи храни, които можете да включите във вашата диета.

13. Чиа семена

Чиа семена са една от най-богатите на фибри храни.

14. Ленено семе

Лененото семе се използва от векове като традиционно лекарство за запек благодарение на естествените им слабителни ефекти.

15. Хляб от пълнозърнест ръж

Ръжен хляб при запек

Хлябът от ръж е традиционен хляб в много части на Европа и е богат на хранителни вещества.

16. Овес

Овесените трици са богатата на влакна външна обвивка на овесено зърно.

17. Кефир

Кефирът е ферментирала млечна напитка, произхождаща от Кавказките планини в Западна Азия. Думата кефир произлиза от турска дума, която означава приятен вкус.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати