11 суперхрани за отлично здраве

Суперхрани

Вече не е модерно сутрин, обед и вечер да ядете спанак като Попай Моряка, за да сте силни и енергични. Достатъчно е в дневното ви меню да присъстват следните 11 суперхрани, за да си осигурите необходимите количества витамини, минерали и аминокиселини.

1. Яйчен жълтък

Варени яйца

Не се доверявайте на стария мит, че в жълтъците се съдържа опасно количество холестерол. Медицински проучвания показват, че високият холестерол в тялото не е свързан директно с консумацията на жълтъци. Яйцата са прекрасен източник на витамин В2, В5, В12, фосфор и цинк и бързо засищат.

2. Чесън

Чесън

Не се препоръчва преди среща с любимия човек, но не бива да се отказвате напълно от чесъна. Полезен за сърдечно-съдовата система, чесънът е особено подходящ в борбата с вируси и бактерии, дори и с някои гъбички. В случай, че миризмата на чесънa не ви понася – можете да използвате такъв на прах.

3. Черен дроб

Черен дроб

Човекът е генетично програмиран да яде черен дроб, сърце, мозък, бъбреци. Дори и веднъж седмично порция черен дроб е достатъчна за покриване на всички нужди на организма от желязо, витамин В2 и В12, мед. Неслучайно свинският или телешки черен дроб е наричан още мултивитамин на природата.

4. Кейл

Кейл

Кейлът е пръв приятел на всички, които са на диета. Той е от рода на зелето и има ярко изразен вкус, но в 100 г от него се съдържат само 50 калории. Кейлът е богат на витамин С, калий, калций и бетакаротин. Доказано по-добър от спанака.

5. Кокосово масло

Кокосово масло

Кокосовото масло е отличен избор за готвене, тъй като е устойчиво на висока температура. Идеален избор за хора, които имат сърдечни проблеми и следят холестерола и триглицеридите си.

6. Сладки картофи

Батати

Сладките картофи са много питателни и богати на някои основни хранителни вещества като витамин А, витамин С и калий. Те са по-добрият избор, когато организмът Ви търси въглехидрати.

7. Боровинки

Боровинки

Това е суперхраната на суперхраните – достатъчно е дневно да прибавяте в менюто си по 100 г боровинки, за да получите необходимите за организма антиоксиданти. Тези плодчета са особено подходящи за хора на нисковъглехидратна диета, които изпитват глад за нещо сладко.

8. Водорасли

Водорасли

В много съвременни диети йодът не само не е в достатъчни количества, а направо липсва. Недостигът на йод може да доведе до хипотиреоидизъм, умора, умствена изостаналост и много заболявания. Тогава на помощ идват водораслите, които са особено ценни в борбата с болести на щитовидната жлеза.

9. Сьомга

Сьомга

Сьомгата е една от мастните риби - което означава, че тя съдържа голяма част от калориите под формата на полезни мазнини. Тук кодовата дума е Омега-3.

10. Рибено масло от черен дроб на треска

Рибено масло

Една супена лъжица от него съдържа общо 2. 6 грама омега-3 мастни киселини, което е повече от препоръчителния дневен прием. Недостигът на витамин D3, какъвто се наблюдава особено силно при хора, живеещи в северен климат, може да има различни последици като рак и диабет.

11. Говеждо

Телешко

Месото е сред най-добрите източници на протеини, богато е на здравословни мастни киселини, витамини и минерали. То е добър източник на креатин, карнозин и карнитин, както и други уникални хранителни вещества, които не можете да получите от растенията. Най-добре е да избирате месото си от проверени производители, които са хранили животните си с подходяща храна и без антибиотици.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати