Избягвайте тези неща след хранене

Избягвайте тези неща след хранене

Здравословното хранене е ключът към дългия и качествен живот. Да не се пропуска закуската, да внимаваме с калориите на обяд и почти да се откажем от вечерята – добре познати правила, които всички знаем. А ето какво да избягвате след хранене:

1. Да си легнете

Тъй като веднага след хранене организмът дава сигнали, че има нужда от почивка, това е като че ли най-логичното – ставаш от масата и си лягаш в леглото. Това е грешка. Така се забавя процесът на храносмилане, появяват се тежест и киселини. Оставете храната да слегне поне 40 минути, преди да се настаните в леглото.

2. Упражнения

Не правете никакви упражнения веднага след хранене. Възможно е да се появи тежест и дори гадене, а в нередки случаи дори прилошаване и конвулсии. Можете да излезете на разходка, за да подпомогнете обработването на храната, но не и да правите тежки тренировки.

Избягвайте тези неща след хранене

3. Пушене

Има хора, които палят цигара буквално на секундата, след като са оставили вилицата. Не правете тази грешка, тъй като почти всички системи в тялото участват по време на активния храносмилателен процес. Така никотинът ще бъде абсорбиран с двойна сила, което многократно би могло да увеличи всички вредни ефекти.

Избягвайте тези неща след хранене

4. Влизане във вода, взимане на душ или вана

Всеки воден спасител ще Ви разкаже за поне 3 случая в практиката си с хора, които след обилно хранене са влезли във водата и са били на крачка от удавяне. Същото е и с взимането на душ или вана вкъщи. Изчакайте поне 45 минути след хранене, преди да се изкъпете.

Избягвайте тези неща след хранене

5. Пиене на горещ чай

Чаят пречи на абсорбцията на желязо, ако е приет веднага след храна. Високата му температура допълнително усложнява процеса на храносмилане, затова е по-разумно да пиете чай или минимум 30 минути преди хранене, или поне час след.

Избягвайте тези неща след хранене

6. Прием на плодове

Плодовете, приети като десерт, загниват и ферментират в стомаха. Те трябва да бъдат консумирани или в началото на храненето, или като отделно хранене, 30 минути преди основното хранене. Плодовата захар, която съдържат, ще затрудни и забави преработката на храна. Избягвайте тези неща след хранене и ще се радвате на добро здраве и отлично храносмилане.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти