Малки, но безценни за здравето! 6 ползи от семената чиа

Чиа семена

Заслужено чиа семената имат репутацията на суперхрана. Може да са съвсем малки, но те са един изключителен витаминозен източник. Всъщност само 1 лъжица семена от чиа съдържа само 69 калории и може да се похвали с цели 5 г фибри, 4 г мазнини и 2 г протеин.

Можете да намерите много храни, които са с високо съдържание на фибри и мазнини, но семената от чиа имат тези предимства в много малък пакет, което ги прави върховна суперхрана, казва Даун Джаксън Блатнер, утвърден известен диетолог.

Приложенията са толкова многобройни, точно колкото са и полезните качества на чиата! Можете да ги добавяте към салати, сладкиши, пудинг, смутита, закуски, супи и много други.

И в случай че още не сте достатъчно убедени, Ви представяме 6 подробни причини, поради които семената от чиа са изключително полезни за Вашето здравословно състояние.

1. Богати на фибри

Една супена лъжица семена от чиа съдържа 5 г фибри - около 20 % от препоръчителния дневен прием на фибри. За разлика от това същото количество кафяв ориз съдържа само 0. 2 г фибри. Въпреки че диетичните фибри могат да ни помогнат да намалим нивата на холестерола и да запазим храносмилателното ни здраве, статистическите данни показват, че повечето жени приемат само около 15 г на ден - доста по-малко от препоръчителните 25 г.

2. За силни кости

Здрави кости

Чиа семена са с високо съдържание на фосфор и магнезий – два минерала, които могат да помогнат за поддържането на здравината на костите ни. В проучване е доказано, че хората с най-висок прием на фосфор имат 45% по-нисък риск от остеопороза, отколкото тези с най-ниски дози. 1 с.л. семена от чиа съдържа 122 мг фосфор и 47 мг магнезий.

3. Богати на протеин

Трудно е хората, които ядат само растителна храна, да намерят източници богати на протеини, които съдържат всички незаменими аминокиселини, необходими на тялото, за да продължи да функционира. Протеини обикновено се срещат в животински продукти, включително месо, птици и морски дарове.

Чиа семената обаче съдържат протеин, което ги прави добър вариант за вегани и вегетарианци. Тъй като 1 с.л. ще ви набави само 2 г протеин (това е една от причините, поради които тя не трябва да бъде вашият основен източник на протеини), можете да увеличите приема на протеини, като я съчетаете с чаена чаша соево мляко или бадемово мляко.

Ползи от чиа

Чиа семената също могат да бъдат значителен заместител на яйцата в рецептите. Добавете 3 с.л. вода към 1 ч.л. семена от чиа и ще имате количеството смес заместител на 1 яйце!

4. Богати на омега-3 мастни киселини

Чиа семената са източник на алфа-линоленова киселина (ALA), вид омега-3 мастна киселина – мощна защита срещу сърдечно-съдови заболявания. АЛА е основна мастна киселина и тъй като тялото Ви не може самостоятелно да я произвежда, трябва да я приемате чрез храната.

5. Хидратиращи свойства

Накиснати чиа семена могат да помогнат на спортистите и колоездачите да останат хидратирани. В проучване е доказано, че 1 г брашно от чиа може да поеме около 12 г вода.

6. За отслабване

Отслабване с чиа

Семената чиа съдържат висок процент фибри, който възпира бързото усвояване на мазнини и захари и по този начин предотвратяват образуването на мастни депа по тялото. Полезните микроелементи в чията като магнезий, цинк, витамини С, Е и А, насърчават метаболизма на клетъчно равнище и ускоряват изгарянето на мазнините.

Накиснатите семена от чиа поемат толкова вода, че лесно могат да Ви заситят. Те всъщност набъбват и се обграждат с желатинова консистенция, която помага на хората бързо да останат сити!

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати