Това са 5-те най-добри ползи от семките на динята

5-те най-добри ползи от семките на динята

Може би сте свикнали да изплювате семките на динята? Някои хора дори предпочитат диня без семки, но хранителната им стойност ще ви накара да промените мнението си.

Семките на динята са с ниско съдържание на калории и са богати на хранителни вещества. Когато се изпекат, стават хрупкави и лесно могат да станат заместител на други нездравословни варианти.

Как се пекат семки от диня

Динени семки

Печенето на динените семки е лесно. Загрейте фурната на 165°C и ги наредете върху хартия за печене. Ще отнеме само около 15 минути, за да станат готови, но ако искате да са по-хрупкави, ги разбъркайте, преди да са се изпекли.

Можете да ги направите още по-вкусни, като добавите малко зехтин и сол, или ги поръсите с канела и малко захар.

Хранителни ползи на динените семки

1. С ниско съдържание на калории - 28 g динени семки съдържат около 158 калории.

2. Съдържат магнезий - един от минералите, който се среща в семките на динята, е магнезият. 4 g семки съдържат 21 mg магнезий. Препоръчителният дневен прием на магнезий за един възрастен е 400 mg дневно. Магнезият е от съществено значение за много от метаболитните функции на организма. Освен това поддържа нервната и мускулната функция, както и имунното, сърдечното и костното здраве.

3. Съдържат желязо - една шепа динени семки съдържа около 0.29 mg желязо. Може да не изглежда много, но препоръчителният дневен прием на желязо при възрастните е само 18 mg. Желязото е важен компонент на хемоглобина и помага на тялото да преобразува калориите в енергия.

Диня

4. Съдържат фолиева киселина - има 2 μ фолиева киселина в една порция динени семки, като препоръчителният прием при възрастните е 400 μ всеки ден. Фолиевата киселина (витамин В9) е много важна за правилната мозъчна функция. Бременните жени се нуждаят от още по-голямо количество, тъй като дефицитът на фолиева киселина е свързан с някои дефекти на невралната тръба.

5. Съдържат полезни мазнини - динените семки също са добър източник както на мононенаситени, така и на полиненаситени мастни киселини - съответно 0.3 g и 1.1 g. Полезните мазнини са ефективни при предпазване от инфаркт и инсулт и при понижаване на нивата на лошия холестерол в кръвта.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати