Основни принципи за комбиниране на храните

Основни принципи за комбиниране на храните

Правилното съчетаване на храните е изключително важно за адекватното функциониране на организма. В него не трябва да се задържа храна прекалено дълго време, защото започват да се отделят токсини. Когато приемате продукти, които се усвояват бавно и трудно заедно, те губят полезните си свойства и създават сериозен стомашен дискомфорт.

За да се чувствате добре, трябва да следвате няколко принципа за правилно комбиниране на храните. Променяйки менюто си по този начин, винаги ще усещате лекота в стомаха и енергия в тялото. Ето какви са тези основни принципи за комбиниране на храните:

Плодовете се ядат отделно от други продукти, с най-малко двучасова разлика между храненията. Те се усвояват бързо и лесно, и заради това не бива да им пречат други храни. Както казахме, не е хубаво в стомаха да се натрупват хранителни остатъци, защото започват да ферментират. Що се отнася до комбинирането между самите плодове, може да съчетаете почти всички без цитрусите и динята. Те се консумират поотделно.

Зеленчуците се комбинират прекрасно с почти всички останалите продукти – такива, които съдържат мазнини, въглехидрати и белтъчини. Единственото, за което трябва да внимавате е, да не ги съчетавате с плодовете.

Мазнините се комбинират със зеленчуци без нишесте и в никакъв случай с животински белтъчини. Протеините и мазнините трябва да се приемат отделно! Освен това, ястията, които консумирате трябва да имат по един протеин, не повече. Забравете за комбинации от сорта на яйца и месо, или месо и морски деликатеси.

Протеините не трябва да се приемат заедно с храни, които съдържат нишесте. Тоест, съчетания от сорта на пиле с ориз и паста с месо е хубаво да се ограничат.

Основни принципи за комбиниране на храните

Преместете десерта! Огромна грешка е да се яде нещо сладко веднага след ядене, защото комбинацията между захарта и останалите вещества затормозява стомаха. Ще усетите тежест, подуване, дискомофорт. Ето защо е най-добре да изчакате няколко часа с десерта и да го хапнете самостоятелно.

Въглехидратните храни като хляб, ориз, спагети и картофи не трябва да се съчетават с продукти, които съдържат животински белтъчини, като сирене, яйца, мляко и месо. Най-популярният пример тук са зърнените закуски, които сутрин децата консумират със захар и мляко. Това е трудно усвояема комбинация, която създава дисбаланс на стомаха.

Що се отнася до белтъчините, тип месо, яйца и мляко, споменахме, че не трябва да се съчетават с горепосочените въглехидрати. Освен това, важно е да отбележим, че може да си приготвите няколко вида месо в едно ястие, но то от своя страна в никакъв случай не трябва да се приема заедно с яйца, сирене или мляко. В едно ядене трябва да има само един вид протеин!

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати