Колко калории има в авокадото?

Колко калории има в авокадото

Авокадото е крушовиден плод със зелена обвивка. Когато узрее, то става от тъмнозелено до черно. Всяко авокадо се различава по размер.

Хранителни факти за авокадото

Сурово авокадо

- 1/5 от авокадо - 50 калории, 4.5 g общо мазнини

- 1/2 от авокадо (средно) - 130 калории, 12 g общо мазнини

- 1 авокадо (средно, голямо) - 250 калории, 23 g общо мазнини

Полезни ли са мазнините в авокадото?

Авокадо

Авокадото е с високо съдържание на мазнини. Но това не са наситените мазнини, които ще намерите в някои пълномаслени млечни продукти, червено месо и повечето нездравословни храни. Препоръчително е ограничаването на наситените мазнини във вашата диета, за да намалите риска от сърдечно-съдови заболявания.

Авокадото има минимално съдържание на наситени мазнини. Повечето от мазнините в него са мононенаситени мастни киселини. Смята се, че те понижават нивата на лошия холестерол и повишават добрия.

Ползи за здравето от консумирането на авокадо

Авокадо може да бъде важно при превенцията от рак. Проучванията показват, че то може да предотврати растежа и да причини клетъчната смърт на предракови и ракови клетки.

Авокадото е добър източник на диетични фибри. Те са много засищащи и помагат при нередовен стомах. Една порция авокадо съдържа 2 g фибри.

Витамини и минерали в авокадото

Консумация на авокадо

Авокадото може да помогне за намаляване на възпалението в тялото. То не съдържа холестерол, натрий и е с ниско съдържание на захар. Освен това е богат източник на много витамини и минерали, включително:

- витамин А;

- витамин К;

- витамин C;

- витамин Е;

- желязо;

- калий;

- цинк;

- манган;

- витамини от група B (с изключение на B-12);

- холин;

- бетаин;

- калций;

- магнезий;

- фосфор;

- мед;

- фолиева киселина.

Идеи за включване на авокадо във вашата диета

Идеи с авокадо

Авокадото е лесно приложим продукт, така че може да го хапвате за закуска, за обяд или за вечеря.

- пюре от авокадо (вместо масло) върху тост;

- бъркани яйца с парченца авокадо;

- пилешка салата или салата с риба тон с парченца авокадо;

- пюре от авокадо (вместо заквасена сметана) върху печен картоф;

- паста с пюре от авокадо (вместо с маринара);

- бургер с авокадо.

Въпреки че авокадото е много здравословно, не трябва да го консумирате постоянно. Независимо от впечатляващия му хранителен профил, ако ядете твърде много, сте изложени на опасност от качване на излишни килограми.

Когато авокадото е част от здравословна диета, от друга страна, може да ви помогне да отслабнете.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати