Как да се справим с пристрастяването към сладкото

Как да се справим с пристрастяването към сладкото

Всички сладки вкусотии се отнасят към групата хранителни вещества, известни като въглехидрати. За пръв път терминът „въглехидрати” е влязъл в употреба през 1844 г., когато е станало ясно, че тези вещества се състоят от въглерод и вода.

Въглехидратите се делят на три групи – монозахариди /глюкоза, фруктоза, галактоза/, олигозахариди /малтоза, лактоза, захароза/ и полизахариди /нишесте, гликоген/. Молекулата на захарозата – обикновената захар – се състои от остатъци глюкоза и фруктоза.

Лактозата е млечна захар, съдържа се само в млякото. В тялото на човека и животните въглехидратите присъстват по-малко, отколкото белтъчините и липидите. Въглехидратите изпълняват много важни функции.

Те поддържат имунитета, влизат в състава на вътрешноклетъчните структури и са главното клетъчно гориво. От огромното количество въглехидрати е добре да изберем полезните и да ги включим в менюто си.

Това са медът, шоколадът, всички сладки плодове – банани, грозде, сладки ябълки, смокини, киви, ягоди, мандарини и портокали, ананас, круши, диня и пъпеш, сушени плодове, както и сладки зеленчуци като цвекло.

Как да се справим с пристрастяването към сладкото

Не трябва да се лишаваме и от вкусотията, наречена халва – тя е богата на микроелементи. Но консумациятаа на захар, и то на рафинирана, трябва да бъде сведена до минимум. Не си позволявайте повече от една чаена лъжичка захар в кафето.

Не слагайте повече от 3 чаени лъжички захар в чая. За организма са вредни сладкарските изделия, торти, пастички, защото заедно с въглехидратите те зареждат тялото ни и с много мазнини.

Вместо мазните торти предпочитайте да заслаждате живота си с изделия от твърдо тесто – например твърди бишкоти или бисквити. Хапвайте шоколадови бонбони, а не такива, които съдържат карамелизирана захар.

Дори полезните сладки изделия трябва да се консумират с мярка. Така например веднъж месечно можете да си позволите един голям шоколад, един път дневно – чаша кафе със захар. Две шоколадови бонбони – веднъж на две седмици.

Мед можете да консумирате всеки ден, по две чаени лъжички в чай или мляко. Много рядко е позволено да хапвате бисквитки, а още по-рядко – тортичка. Ако нямате алергия към плодове, тъпчете се на воля със сладки и сушени плодове, когато искате да хапнете парче торта.

5 2
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (6)

Изпрати
Ягода Ягоридкова
Ягода Ягоридкова
13.10.2013 14:24
Съветът да се тъпчем на воля със сушени плодове е грешен! Аз се натъпках със стафиди и след това захарта в кръвта ми се вдигна над 6!!!! След това трябваше цяла година да се откажа от всичко сладко, за да смъкна захарта на 4!!!!!!!!
1
0
Дида
Дида
28.09.2013 10:51
Е, как не разбрахте!? Толкова ясно е написано... Трябва и воля, разбира се!
0
1
Маргарита
Маргарита
04.09.2013 11:24
Нали трябваше да разберем "Как да се справим с пристрастяването...." ?????
0
0
katq_mitova
katq_mitova
19.02.2011 12:36
В статията се дават съвети как вместо торти и мазни, наситени сладкиши да похапваме по малко шоколад, мед и сладки плодове. Всичко свежда до баланс и разум. Успех с диетите, но не прекалявайте и с прекомерно ограничаване.
0
0
таня
таня
24.01.2011 22:12
Същото очаквах и аз, а именно как да се справя с това ?
0
0
14563
14563
18.01.2011 12:03
От тази статия не ми стана ясно как да се справим с пристрастяването към сладките неща ? От статията научих какво представляват въглехидратите и нищо повече.
0
0