Пеган диетата – позволени храни и примерно меню

Какво представлява Пеган диетата – всичко, което трябва да знаете

Пеган диетата е най-новият хит сред диетите, която обещава сваляне на килограми, регулиране на кръвна захар и облекчаване на възпаленията. Някои я определят като лесна и ефективна, но според други тя е трудна за спазване.

Пеган диетата, наричана още веганска палео диета, съчетава принципите на палео храненето и това на растителна основа. Създадена е от известен лекар на име Д-р Марк Хюмън. От името ѝ може би се досещате, че става дума за следване на начин на хранене, подобен за нашите древни предци. Диетата се фокусира върху цели необработени храни като месо, морски дарове, ядки, семена, яйца, плодове и зеленчуци. Необходимо е да се ограничи приемът на зърнени храни, бобови растения, млечни и преработени продукти.

От друга страна, веганската диета се придържа към консумацията на продукти на растителна основа и елиминира всички меса, морски деликатеси и животински продукти като яйца, млечни храни и мед.

Пеган диетата съчетава и двете. Нейните привърженици твърдят, че тя има само положително въздействие върху здравето. От въвеждането ѝ насам се появяват множество книги, които я обявяват за един от най-добрите режими на хранене. Съществуват и някои вариации на тази диета, един от които е Пеган 365. Последната следва същите принципи като класическата Пеган диета, добавяйки още насоки за ежедневния прием на хранителните продукти.

Има известна разлика между веган и Пеган диетите. Последната се фокусира върху цели необработени храни и много плодове и зеленчуци. За разлика от традиционната палео диета, тук са разрешени малки количества зърнени храни и бобови растения като киноа, овес, боб и нахут. Приемът трябва да е ограничен – до половин чаша зърнени храни и една чаша бобови.

Всъщност, ето какво може да консумирате, ако спазвате Пеган диета.

Позволени храни при пеган диета

Пеган диета

Месо от тревопасни животни – говеждо, телешко, агнешко, дивеч и т.н.;

Птици – пиле, пуйка, патица, гъска и т.н.;

Риба – сьомга, сардини, аншоа, скумрия, риба тон и т.н.;

Яйца;

Плодове - ябълки, портокали, плодове, круши, банани, грозде, череши и др.;

Зеленчуци - аспержи, броколи, карфиол, целина, листни зелени, репички, ряпа и др.;

Зърнени храни (в малки количества) - киноа, овес, кафяв ориз, елда, просо;

Бобови растения (в малки количества) - нахут, черен боб, пинто фасул, бял боб, леща;

Ядки / семена - бадеми, орехи, кашу, шамфъстък, ядки от макадамия, семена от чиа, ленено семе, конопено семе;

Здравословни мазнини - нерафинирано кокосово масло, авокадо, зехтин

Билки / подправки - кимион, канела, босилек, риган, мащерка, розмарин, куркума и др.;

Храни, които трябва да избягвате, когато сте на пеган диета

Конвенционално отглеждано месо, птици, морски дарове и яйца;

Млечни продукти - мляко, кисело мляко, сирене, масло, топено сирене и др.;

Зърнени култури – такива, съдържащи глутен, като пшеница, ечемик и ръж;

Бобови растения - фъстъци;

Рафинирани масла - слънчогледово масло, царевично масло, соево масло, рапично масло;

Продукти, подсладени със захар и захар;

Преработени храни - чипс, крекери, бисквитки, гевреци, барове с гранола, рафинирани зърна, бързо хранене;

Предимства на Пеган диетата

Диетата се фокусира над храни, богати на витамини и минерали, от които тялото се нуждае. Благодарение на това съдейства за загубата на излишно тегло.

Пеган диетата е сравнително проста и лесна за спазване. Подобрява сърдечното здраве, нивата на кръвната захар и благоприятства доброто състояние на целия организъм.

Недостатъци на Пеган диетата

Отначало би могла да ви се стори като предизвикателство;

Би могла да изисква отделяне на повече средства за закупуване на продуктите;

Премахва консумацията на бобови и пълнозърнести храни, които също носят ползи за здравето на организма.

Примерно меню според Пеган диетата

Ден първи

Пеган диетата – позволени храни и примерно меню

Закуска: бъркани яйца със сотирани зеленчуци

Обяд: веган кюфте с юфка от тиквички и песто от авокадо

Вечеря: печена пуйка с билки и аспержи с чесън

Допълнително хранене: чипс от къдраво зеле и бадеми.

Ден втори

Закуска: пудинг от кокосови семена от чиа, гарниран с плодове и канела

Обяд: пиле на скара с ориз от карфиол и броколи

Вечеря: къри с червена леща

Допълнително хранене: хумус с зеленчукови пръчици

Ден трети

Закуска: овесени ядки без зърнени храни

Обяд: купа, пълна със смляно говеждо месо, маруля, домат, гуакамоле и лук

Вечеря: салата със спанак, слънчогледови семки, нахут, домати, орехи, моркови и зехтин винегрет

Допълнително хранене: смесени плодове

Правилното спазване на Пеган диетата ще доведе до бързи и благоприятни резултати. В случай че имате някакъв здравословен проблем, първо се консултирайте с лекар, а след това изберете хранителен режим, който да спазвате!

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати