Грешки, които допускаме при отслабване

Отслабване

Една от най-разпространените грешки на хората, които целят да отслабнат, е веднага да преминат на жестоки диети с нискокалорична храна, но диетолозите научно доказват, че това е необходимо само при много високо наднормено тегло.

Ако трябва просто да намалите с няколко сантиметра обиколката на талията си, не е нужно да прилагате строга диета или рязко да намалите калориите. Постъпите ли така, рискувате да си осигурите няколко недотам приятни проблема, между които: загубване на мускулна маса, понижаване на работоспособността и преждевременно състаряване. Няма да избегнете и главоболие, раздразнителност.

Тренировки

Втора груба грешка е отказването от мазнини, защото по-голяма част от мазнините са свързани с прием на белтъчини, тоест на месо. А месото е главният субстрат за формиране на мускулната маса. А именно мускулите поглъщат мазнините. Ще попаднете в омагьосан кръг, ако изключите мазнините от храната си.

Трета грешка на много отслабващи е така нареченото алтернативно хранене. Прибягвайки до различни заместители на храна само ще си навредите, това е доказано с много експерименти. Ако на даден продукт пише „хранителна добавка”, значи той е добавка, а не същинска храна. Производителите винаги указват, че тази добавка не бива да се ползва като заместител на храна, но много от хората, които целят да свалят някой килограм, или не четат етикетите, или не смятат за необходимо да се вслушват в указанията.

Диети

Не забравяйте, че тези хранителни добавки са с цел да добавят определени витамини, минерали и други важни елементи към храната ви при различни ситуации – тежко физическо или умствено натоварване, възстановяване след заболявания, но организмът се нуждае от много по-разнообразна и пълноценна храна.

Макар и неведнъж да е разяснявано, че сама по себе си сауната не води до отслабване, мнозина продължават да стоят продължително време в нея, смятайки, че отслабват. За пореден път подчертаваме – губите вода, а не разграждате мазнини. Разбира се, полза от сауната за вашия организъм има, но тя е в друга насока.

През пролетта много хора преминават на зеленчукови, плодови или зеленчуково-плодови диети. Това е грешка и то твърде значима, защото точно в този сезон се нуждаем от белтъчини и въглехидрати. Трябва да се консумират много плодове и зеленчуци, но преминаването изцяло на такава диета най-вероятно ще доведе после до така наречения „Йо –йо ефект”. Нека в храненето присъстват месо, риба, млечни храни.

Талия

Големите физически натоварвания, особено за нетренираните индивиди, също могат да ви навредят. Доказано е, че ако изведнъж се втурнете към тежки тренировки, ще изгубите в началото някой килограм, но много бързо ще спрете да слабеете. Затова е по-полезно да провеждате редовни спортни занимания, като постепенно натоварвате организма си. Мнозина хукват през пролетта из парковете или се сещат, че има фитнес зали, натоварват се неимоверно много и довеждат организма си до стрес. Дано не сте забравили, че една от причините за трупане на килограми е именно стресът.

Поредната грешка са периодичните диети. Едва лято – диета, идва някакъв празник – диета. Много отдавна сме подчертали, че думата „диета” трябва да се разбира като начин на здравословно и балансирано хранене, а не като гладуване, лишаване от полезни храни, тормоз на организма периодично.

Помислете си дали не правите някои от посочените грешки. Не се радвайте на 1-2 килограма, които днес ги няма, защото сте седели 45-60 минути в сауната или сте яли ден-два само краставици. Изградете си правилна стратегия, за да се постигнете желаното тегло, и не бързайте, рязкото сваляне на килограми не е полезно, то даже е опасно.

Рейтинг

5 2
4 1
3 3
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати