Хранене при диабет тип 2

Диабет тип 2

Често хората си поставят за цел да се отърват от излишните килограми. Има едно заболяване обаче, при което е задължително да постигнеш този резултат, като успешно нормализираш личното си тегло. Това е т.нар. диабет тип 2. При него тялото не може да използва ефективно собствения антидиабетен хормон.

Най-основните фактори за поява на заболяването са генетичната предразположеност, наднормено тегло, затлъстяване, високият прием на мазнини и калории, нисък прием на фибри с храната, липса на достатъчно движение, както и напредването на възрастта.

Най-основното при борбата с този тип диабет е спазването на правилен хранителен режим.

Зеленчуци при диабет

Всекидневния прием на храна трябва да се раздели на здравословните дози – 3 основни хранения с 2 междинни закуски. Редовното и регулярно хранене намаля глада, като повишава кръвната захар след нахранване.

Добре е да се ограничи наполовина приемана хляб и тестени изделия, ориз, картофи, зърнени храни, плодове, варива, както и нетлъсти меса и риби, мляко и млечни продукти.

Ако е абсолютно наложително да отслабнете, а в повечето случаи е така, за най-добри и скоростни резултати избягвайте мазнини, като масло, зехтин, олио, колбаси, овче сирене, топено сирене, балкански кашкавал, тлъсти меса и риби, консервирани меса и риби, пържени картофи, сосове, ядки, както и всякакъв вид алкохол.

Абсолютно забранени са захарта и захарните изделия – от шоколада до безалкохолните със захар. Имайте в предвид, че дори натуралните сокове съдържат захар, добавена от самия плод. Намалете до минимум и употребата на сол.

Плодове при диабет

Когато купувате храна за диабетици, много внимателно четете съдържанието. Често те съдържат фруктоза и сорбитол, които са „скрити“ захари. В някои случаи тези храни са богати и на мазнини.

В диетата при диабет тип 2 свободно могат да се включат неограничени количества зеленчуци. Най-добри са домати, краставици, зеле, спанак, салатите, лукът, морковите и др.

Свободно могат са се приемат и чай, кафе, доматен сок, напитки с изкуствени подсладители, като захарин и нутрасуит, чиято здравословна полза обаче е доказано нищожна.

Тези храни съдържат малко или дори не съдържат калории. От друга страна зеленчуците са богати на фибри и доставят необходими за организма витамини.

При приготвянето на храната е разрешено използването на различно подправки за подобряване на вкуса ѝ.

Това са основните насоки за хранителния режим при диабет тип 2. За по-подробен режим се обърнете към лекуващия си лекар.

Рейтинг

5 5
4 3
3 3
2 3
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати