Диета според цветовете на дъгата

Диета

Според Американското министерство на земеделието, хранейки се според цветовете на зеленчуците и плодовете, можем да предотвратим заболявания като рак, хипертония и диабет.

Съобразявайки се със 7-те цвята на дъгата, можем да помогнем на тялото си срещу различни болести, които са често срещани в нашето съвремие.

Консумирайки плодове и зеленчуци от съответния цвят, гарантирано ще подобрим здравето си и ще засилите имунитета си.

Червен

Червеният цвят показва, че храните са богати на антиоксиданти. Червените плодове и зеленчуци са най-големия помощник при превантивните мерки срещу ракови заболявания.

Червени плодове

Такива са ягодите, малините, цвеклото, червените ябълки, червеното грозде, червените чушки, дините, доматите, черешите и други.

Оранжев

Оранжевият цвят бележи храните, които са богати на бета каротин и витамин А, определян като витамина на перфектното зрение. Такива храни са морковите, тиквата, сладките картофи, портокалите, мандарите и други.

Жълт

С жълт цвят са плодовете и зеленчуците, които са богати на каротеноиди и лутеин. Тяхната консумация е изключително важна за предотвратяването на ракови заболявания.

Такива храни са лимоните, царевицата, картофите, пъпешите и други.

Зелен

В зелените плодове и зеленчуци изобилства от лутеин, зеаксантин и антиоксиданти, които са полезни за костите, очите, зъбите и освен това имат противоракови свойства.

Здравословно хранене

Такива са всички зелени зеленчуци, които познаваме, както и кивито.

Син

Със син цвят са храните, богати на флавоноиди, наречени антоцианини и фенолови съединения. Тези съединения доказано подобряват паметта и предотвратяват сърдечно-съдовите заболявания.

Такива храни са боровинките, гроздето, патладжанът и други.

Бял

С бял цвят са храните, които са богати на алицин и селен. Те са полезни за сърцето и се използват като превенция срещу рака.

Такива храни са бананите, крушите, карфиолът, чесънът, гъбите и други.

Рейтинг

5 2
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати