Здравословно меню за хипертоници

Салата от цвекло

Високото кръвно е сериозен риск за инсулти и инфаркти, затова трябва да се държи под контрол. Подходящ хранителен режим може да подпомогне поддържането на стойностите му в граница, независимо от това дали се пият лекарства. За връзката между хипертонията и определени храни има сериозни научни доказателства.

На всяка цена се откажете от животинската мазнина, а не се увличайте и по растителната. Необходима е грубо-влакнеста храна с високо съдържание на целулоза - тя не само предотвратява затлъстяването, но и помага за намаляване на кръвното налягане. Най-много целулоза се съдържа в зеленчуците, плодовете и едрозърнестия хляб.

Включете в менюто си трици, фасул, овесени ядки. Бонбоните и сладките заменете с фурми и други сушени плодове. Вместо месо

купувайте риба и морски продукти. Рибата е много полезен продукт, защото съдържа така необходимите за организма ненаситени киселини.

Съществуват доказателства от различни изследвания и епидемиологични проучвания, че с приема на повече сол (натриев хлорид) се повишават и стойностите на артериалното налягане. При ограничаване на солта рискът за хипертония се намалява с 20%, сочат проучвания.

Извара

Други храни, които се препоръчват и е редно да бъдат включени в дневното меню на хората с високо кръвно налягане, са прясното и кисело мляко, извара, варено месо до 100 г на ден, обезсолено сирене, белтъци от яйца, захар и захарни изделия, тестени продукти, растителни масла, конфитюри, пчелен мед, плодове и зеленчуци.

Цвеклото е един от основните продукти, което, ако се употребява редовно, ще държи кръвното налягане за юздите. Три средно големи зеленчука, по-добре печени, се настъргват и към тях се добавя 1 супена лъжичка лимонов сок или ябълков оцет. Прибавете също 2-3 скилидки счукан чесън, ситно нарязани гръцки орехи и малко растително масло.

Целината също притежава необходимите за хипертоника свойства - изкарва от организма солта, затова непременно я включете в менюто си. Вземете 1 корен целина, изчистете го, измийте го и го настържете на едро ренде.

Добавете една голяма ябълка, също настъргана на едрото ренде и добавете към това по 1 супена лъжичка орехи и сушени сини сливи. Подправете всичко това със зехтин или сметана и хубаво разбъркайте.

Рейтинг

5 4
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати