Как се приготвя диетичен ориз?

Как се приготвя диетичен ориз?
Снимка: gotvach.bg

Оризът е изключително полезна зърнена култура, чиито качества не са оценени както трябва. Той е богат на сложни въглехидрати, а както знаем именно те са основен енергиен източник на организма. Освен това оризът може да се похвали и с много нисък гликемичен индекс. Най-полезен от видовете ориз е пълнозърнестият, който е с максимално запазени хранителни качества.

Ако искате да си приготвите диетичен ориз, трябва да заложите на на кафяв или пълнозърнест ориз. Дори белият ориз може да бъде диетичен. Първо, трябва добре да го измиете, след което се сварява във вода, но без сол.

След това може да се комбинира с пресни зеленчуци, като тази комбинация е много лека и засищаща храна, а освен това и пречиства организма. Освен с пресни зеленчуци, оризът може да се поднесе и с пресни плодове, като ефектът е също толкова благотворен. Диетичният ориз, комбиниран с други продукти, трябва да бъде само сварен, но не и пържен, защото тогава не е така полезен.

Интересно откритие направиха наскоро учените. Оказа се, че белият ориз става още по-нискокалоричен, ако се свари с малко кокосово масло. Когато водата заври и преди да добавите ориза, капнете само няколко капки от маслото. След това сварете ориза и го оставете да престои известно време в хладилник.

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати