Защо имам разстройство след ядене на люто?

Защо имам разстройство след ядене на люто?
Снимка: gotvach.bg

Лютите подправки и храни дразнят лигавицата на стомаха, поради което могат да предизвикат и разстройство. Лютите чушки засилват метаболизма, започва отделянето на повече ензими, които предизвикват максимално бързото смилане на храната.

Освен това съдържащото се в лютите чушки активно вещество капсаицин, което им придава пикантния вкус, дразни лигавицата на стомаха и червата, което може да предизвика усилен чревен пасаж или с други думи разстройство.

Ако сте от онези хора, които след ядене на люти чушки трябва да ходят по-често до тоалетна, е добре да ограничите приема не само на люти, но и на пържени и мазни храни, защото проявите на колит и ентероколит не са шега работа.

Рейтинг

4
Общо 2 гласували
5 0
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Mariana
Mariana
30.10.2013 15:11
Някои хора просто имат по-чувствителен стомах. Но ако получаваш разстройство след консумация на люто, не е ли по-добре да го избягваш?
0
0