Как се задушава ориз?

Как се задушава ориз?
Снимка: gotvach.bg

Причините за популярността на ориза са очевидни: лесно се подготвя, съдържа много калории и е сравнително евтин.

За да опитате приготвите вкусен задушен ориз, трябва да знаете тайните на готвенето. Тайната при приготвянето на ориза, е да се използва оптималното количество вода в процеса, така че оризът да не е сух и хрупкав.

Оризът е почти универсален при подготовката на разнообразие от ястия, екзотични и традиционни. Оризът се използва за пилаф или се използва като гарнитура. Например задушен ориз може да се смесва със зеленчуци или гъби, за да се получи салата. Към готовия ориз можете да добавите плодове и сладки - и вашият десерт е готов!

Класическата рецепта за приготвяне на задушен ориз

Какво е необходимо за приготвянето на ориза: 1 чаша дългозърнест ориз, 2 чаши вода, 1/2 чаена лъжичка сол, 1 супена лъжица масло (по желание), 1 чаена лъжичка билки или подправки (по избор).

Изплакнете ориза добре под студена вода. Това ще предотврати залепването на ориза, ще премахне излишното нишесте, ще направи ориза по-бял - това ще подобри външния му вид и вкус. Налейте 2 чаши вода в тенджера и я загрейте. Водата трябва да кипне (меко кипене).

След като водата заври, добавете сол, подправки или сушени билки (ако желаете) и разбъркайте. Това ще подобри вкуса на ориза и ще го направи по-ароматен. Добавете измития ориз към водата и разбъркайте за 10 секунди, след което плътно затворете капака.

Намалете степента на котлона и гответе за 15-20 минути, докато оризът напълно попие вода.Разбъркайте. След известно време опитайте няколко зърна. Ако оризовите зърна са "пухкави" и не са хрупкави, можем да предположим, че оризът е приготвен успешно.

Разбъркайте ориза с вилица и добавете масло (по желание).

Така приготвеният задушен ориз може да се използва за гарнитура, основно ястие, салата. Успешно се комбинира със задушени зеленчуци.

И все пак трябва да знаете: една чаша варен ориз съдържа около 200 калории, повечето от които влизат в тялото ни под формата на нишесте. Той бързо се преработва в захар, а това, което не се изгаря незабавно, се превръща незабавно в мазнини.

Приблизително същото се случва с всички въглехидрати, но не забравяйте, че оризът съдържа още повече нишесте от картофите.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати