Какво да ядем, за да покачим желязо в организма?

Какво да ядем, за да покачим желязо в организма?
Снимка: gotvach.bg

Дефицитът на желязо няма ясно изразени симптоми. То ако често боледувате, чувствате слабост, лесно се уморявате, страдате от студени ръце и крака, или имате проблеми с кожата, ноктите и косата, то може би трябва да се изследвате за желязодефицитна анемия.

Желязото е от изключителна важност за здравето на човек. То е необходимо за синтеза на хемоглобин, който отговаря за транспортирането на кислород към тъканите и органие на човешкото тяло. Недостигът на желязо, когато е в малка степен, може да бъде преодолян с подходяща храна.

Ако кръвните ви изследвания са показали, че страдате от недостиг на желязо, трябва да включите в дневното си меню храни, богати на желязо, но и на витамин C, който спомага за усвояването на желязото.

Препоръчва се в храната ви да приобладават яйца, червено месо, черен дроб, карантии, както и морски дарове и миди. Добре е те да са гарнинарни с обилно количество зелени листни зеленчуци, червено цвекло и моркови. В храната ви не бива да липсват и бобови продукти, както и сокове от ягоди, целина и сини сливи.

Добре е да имате предвид, че едва 2 до 20 процента от желязото в зеленчуците се усвоява от организма, докато процентът на усвояемост на хемовото жлеязо (желязото в месото и продуктите от животински произход) се усвоява между 15 и 35 процента.

В особено тежки случаи на липса на желязо, когато е поставена диагноза желязодефицитна анемия, дефицитът на желязо не може да се навакса само с промяна в диетата и се налага прием на желязосъдържащи медикаменти.

Съветът има само информативен характер и не замества консултацията с лекар.

4
Общо 2 гласували
5 0
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати