Пречи ли кафето на усвояването на желязо и магнезий в организма?

Пречи ли кафето на усвояването на желязо и магнезий в организма?
Снимка: gotvach.bg

У нас, а и в целият свят се консумира кафе. Но все повече хора са загрижени дали кафето пречи на усвояването на желязото и магнезия, както и на другите важни за здравето вещества, съдържащи се в храните.

Кафето е сред най-популярните напитки, като в Америка 80% от възрастните го пият. Причината за това е, че кофеинът е естествен стимулант. Но трябва да признаем, че кафето наистина пречи на абсорбирането на определени хранителни вещества, като желязото. В резултат на това някои хора са принудени да прекратят консумирането на кофеинови напитки.

Ето как точно кафето и съдържащият се в него кофеин влияят на абсорбцията на желязо в организма.

Абсорбацията на желязо зависи от вида на кофеиновата напитка с която се поема - чай или кафе. Ако с една и съща закуска се консумира кафе, то кофеинът в него намалява абсорбцията на желязо с 39%, а при пиещия чай усвояването на желязо намалява с 64%.

Друго изследване показва, че пиенето на чаша кафе със сандвич намалява усвояването на желязо с 60-90%.

Важно е обаче да запомните, че ефектите на кафето и кофеина върху абсорбцията на желязото зависят от това, кога пиете кафето си. Например, пиенето на кафе един час преди хранене няма ефект върху абсорбцията на желязо.

Полифенолите в кафето и чая потискат абсорбцията на желязо с до 90%. Колкото повече полифеноли консумирате, толкова повече те могат да възпрепятстват абсорбцията.

Пиенето на кафе намалява и нивата на калций и магнезий. Много хора могат да бъдат зависими от кофеина и от пиенето на кафе. Това е така, защото кофеинът помага на организма ни да ни държи будни и да повишим нивата на антиоксиданти в организма.

Като диуретик кафето причинява повишено уриниране, което също води до загуба на калций в урината. За всяка чаша кафе, която консумирате, губите около 10 милиграма калций.

Пиенето на кафе може да повлияе на нивата на магнезий в тялото ви. Когато пиете кафе, чревната абсорбция на магнезий намалява.

Въпреки че кафето не изчерпва магнезия директно от тялото ви, се довежда до недостиг на магнезий. Колкото повече пиете кафе, толкова по-малко магнезий може да се абсорбира от организма ви. Това става по-важно, когато остарявате, тъй като абсорбцията на магнезий обикновено намалява с възрастта.

Някои признаци на магнезиев дефицит включват възбуда, тревожност, бързо дишане, мускулни спазми и неправилен сърдечен ритъм. Обърнете внимание на симптомите и ако се колебаете дори и за миг се обърнете към вашия лекар.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати