Как и защо се накисват бадемите?

Как и защо се накисват бадемите?
Снимка: gotvach.bg

Богати, хрупкави и красиви - бадемите не са само богати на витамини и хранителни вещества, но те също са истинска радост, с която да готвите - те са един от най-често срещаните и обичани ядки.

Бадемите са богати на хранителни вещества като витамин Е, диетични фибри, омега-3 мастни киселини и протеини. Някои казват, че бадемите могат да се считат за следващата голяма суперхрана заради невероятния си хранителен профил. Те са с високо съдържание на белтъчини, така че те да ви заредат за дълго с манган, който помага за укрепването на костите и регулирането на кръвната захар. Те са изключително полезни на хората с проблеми с кръвното налягане и също така подпомагат функцията на мускулите и нервите.

Избирането между накиснатите бадеми и суровите бадеми не е просто въпрос на вкус, а и на избор на по-здравословен вариант.

Как да накиснете бадеми?

Потопете шепа бадеми в половин чаша вода. Покрийте ги и им позволете да се накиснат за 8 часа. Изцедете водата, отделете обелката и съхранявайте ядките в хладилника в пластмасов контейнер. Така накиснати бадеми ще издържат свежи около седмица, при правилно съхранение.

Ядките имат ензимни инхибатори, които им пречат да поникнат в сухи условия. Също така съдържат фитинова киселина, която може да ги направи много трудни за смилане от тялото ни. Веднъж напоени, те започват да израстват, което отключва техните хранителни вещества и това ги прави много по-лесни за смилане.

Накисването е първата част, преди поникването на семената, когато са засадени в почвата. Докато се накисват, всички необходими хранителни вещества за покълването на младите растения се мобилизират в лесно достъпна форма. Това е причината за накисването на бадеми и други ядки.

Накисването на бадемите не само спомага храносмилането, но и значително подобрява вкуса им, също променя структурата на ядката и улеснява дъвченето. Тъй като бадемовото масло абсорбира вода, то става по-меко. Това е от особена полза за малки деца и възрастни, които трябва да избягват трудните за дъвчене храни.

По-меките бадеми са и по-лесно смилаеми, което увеличава количеството хранителни вещества, които тялото ви може да абсорбира от ядката. Ако използвате бадеми в рецепти като торти, хляб и кифли, омекотяването на ядката улеснява разбиването на парченца или натрошаване, ако е необходимо.

Рейтинг

4
Общо 2 гласували
5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати