Колко време се пече кафяв ориз?

Колко време се пече кафяв ориз?
Снимка: gotvach.bg

Кафявият ориз е един от най-здравословните сортове ориз, който можете да си приготвите.

Той увира по-бавно и по тази причина е силно препоръчително да се накисне поне за 12 часа преди готвене. Спокойно може да го накиснете и за едно денонощие. Колкото по-дълго се кисне, толкова по-бързо ще се сготви.

При приготвяне на кафяв ориз трябва да имате предвид, че той има нужда и от по-голямо количество вода в сравнение с белия ориз. Допълнително трябва да се съобразите с факта, че печенето в открита тава ще изпари по-голямо количество вода.

За да се радвате на този прекрасен продукт, запечен във фурната с любимите ви добавки, желателно е да спазвате следните принципи:

1. Накиснатият ориз се измива обилно и се слага да се пече, като се добавя вода в съотношение 1:3.5.

2. Ориз, киснат 12 часа, се пече 1 час в умерена фурна на около 200˚С.

3. Ако готвите кафяв ориз без предварително да сте го накиснали, добавете вода в съотношение 1:4.

4. За да се изпече кафяв ориз без предварително накисване, гответе го поне 1.5 часа в умерена фурна.

Ако печете ориза в затворен съд (гювеч или тенджера с капак), намалете количествата вода съответно на 1:3 и 1:3,5 части.

При приготвянето на печени ястия с кафяв ориз трябва да съобразите добавянето на останалите продукти с увеличеното време за достигане на готовност.

Една изключително лесна рецепта, която приготвям често в забързаните вечери, когато няма време за сложни и засукани ястия, е кафяв ориз с праз и маслини на фурна. При приготвянето слагам ориза с мазнината и подправките във фурната и след това подготвям и добавям праз лука и маслините.

По този начин пестя време и давам възможност на ориза да се готви 20-30 минути, докато измия, почистя и нарежа другите продукти, които достигат готовност изключително бързо. След това ми остава точно време да метна пържоли на грил тигана или да направя една салата. След един час вечерята е готова.

През пролетно-летния период приготвям аналогични ястия, като заменям праза със спанак или домати.

Не се страхувайте да посегнете към рафтовете с кафяв ориз и се насладете се на този здравословен продукт.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати