Как да премахнем нощните закуски

ЕлиЕлиНовак
Как да премахнем нощните закуски
Снимка: gotvach.bg

За да спрем да закусваме посред нощ, първо трябва да си зададем въпроса Защо вечеряме? Вечерята е последното хранене, в повечето случаи питателно, което цели да ни набави всичко, от което имаме нужда, за да "преживеем" до другата сутрин. Целта ѝ е да позволи на организма да преработва храната бавно и постепенно, а не да се чуди как да приеме последното парче пай, което изядохме преди да легнем.

В някои случаи нощните закуски може да са породени от хормонален дисбаланс, който се дължи на сладките и тестените изделия, които сме хапнали преди това. Благодарение на тях, докато всички спят, ние се чудим какво да си изберем от хладилника.

Друг проблем, от който се поражда желанието да се храним нощно време, може да е т.нар. синдром на нощното хранене. Хората, страдащи от този синдром, имат високи нива на кортизол или по-познат като стресовия хормон, а оттук - и различни стресови състояния. Именно високите нива на кортизол притъпяват хормона на съня и ние будуваме нощем.

Освен това високият кортизол увеличава апетита, поради което ни влече все към хладилника. Всичко това може да се породи от натовареното ни ежедневие, стреса, шума, лошите хранителни навици и много други.

Сега ще разгледаме вариантите, които ще ни позволят да спим спокойно нощем, без да прибягваме до тайни закуски. Ето няколко съвета за добър сън без бодърстване:

1. Набавете всичко необходимо на организма си;

2. Яжте повече белтъчини, защото част от тях се превръщат в мелатонин (хормон на съня);

3. Яжте по по-малко, но по-често;

4. Дъвчете храната бавно;

5. Хранете се правилно и достатъчно, без да прекалявате и без да се ограничавате прекалено много;

6. Оставете автомобила си - ходете пеша или карайте колело, ако времето ви позволява;

7. Отделете си малко време за спорт. Умората понякога е от полза.

8. Закусвайте сутрин, защото ако закуската ви е лека или липсва, а нямате време за обяд, няма съмнение от какво е породен гладът ви през нощта;

9. Не използвайте асансьора или ескалатора - изкачете стълбите пеша;

10. В началото малко преди лягане пийте по чаша мляко или си разбийте малко кисело мляко, за да не стресирате организма с резки промени.

11. Пийте вода през деня и нощем, ако се събудите.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати