Правилната закуска ни събужда

закуска

Сутрешният прием на храна за много хора е истинско наказание, затова повечето просто изпиват едно кафе, без да се тъпчат с мюсли или да си препичат филийки и да си пържат яйца.

Сутринта е най-важна за захранването на организма ни. Ако на закуска не заредите тялото си с определени калории и хранителни вещества, организмът ви ще спи поне до обяд.

Затова няма да има голяма полза от вас в работата до момента, в който решите да хапнете нещо по-солидно. Закуската трябва да представлява не по-малко от една трета от дневния прием на калории, а още по-добре е, ако това е половината ви калории за деня.

мюсли

Може изобщо да не ви се яде след ставане, но след това ще огладнеете три пъти повече. Идеалната закуска се състои от три разновидности хранителни продукти.

Това са зърнени продукти – за дълъг приток на енергия, плодове – за светкавична енергия и витамини и млечни продукти – за белтъчини и минерални вещества.

Ето продукти, които са идеални за закуската ви и можете да ги комбинирате по ваш избор. На първо място това е портокаловият сок, който по традиция се пие всяка сутрин в европейските страни и САЩ.

Ръженият хляб съдържа качествена смес от различни въглехидрати, целулоза, витамин В и минерални соли. Мюсли и корнфлейкс – те са богати на въглехидрати и минерални вещества.

корнфлейкс

Плодове – те са пълни с въглехидрати, микроелементи, витамини и освен всичките си полезни свойства нормализират работата на стомаха. Йогуртът е особено лакомство, което освен че е вкусно, е и полезно.

Той повишава устойчивостта към стрес и укрепва имунитета, за зареждането с калций да не говорим. Сиренето и кашкавалът, които идеално се съчетават с ръжения хляб, съдържат много белтъчини и калций.

Фруктозата в меда осигурява мигновен приток на енергия, а съдържащият се в нехо ацетилхолин помага да се преборите със стреса. Кафето и черния чай ще ви заредят с бодрост, но само те не са достатъчни, за да ви държат будни до средата на деня.

Мармаладът и сладкото ще ви заредят с много енергия и съвсем малко минерални вещества, затова винаги към тези продукти трябва да се добавят някои от горепосочените.

Яйцата са богати на витамин А и белтъчини, но не трябва да прекалявате с тях. Направете си меню, като избирате между изброените продукти, и това ще ви гарантира пълноценна работоспособност.

Рейтинг

5 3
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати