gotvach.bg»Съвети»Може ли да се яде шоколад по време на бременност?

Може ли да се яде шоколад по време на бременност?

Диана ИвановаДиана Иванова
Новак
22857107
Може ли да се яде шоколад по време на бременност?

Най-често желанието за ядене на шоколад през бременността се появява през последния триместър, което е свързано с бърза умора. Тялото се нуждае от допълнителната енергия, която шоколада може да осигури. Но можете ли да го ядете, без да навредите на бебето?

Може ли да се яде шоколад по време на бременност?

Всъщност в такава ситуация е по-добре да ядете плодове или просто да хапнете нещо. Шоколадът има високо съдържание на калории, възстановява енергията почти мигновено, осигурява значително количество бързи въглехидрати, но буквално след половин час усещането за умора се връща. Пълноценното балансирано хранене при бременност не може да бъде заменено с шоколад.

Втората причина за това желание е липсата на витамини и други вещества, намиращи се в деликатеса. В този случай трябва да преразгледате менюто си, да го направите по-балансирано, като добавите продукти, така че тялото да получи всичко необходимо от тях. Можете да приемате допълнителни специални витаминни комплекси за бременни, но това трябва да става само след консултация с лекар.

Има много причини, поради които шоколадът не трябва да се яде при бременност, но лекарите в изключителни случаи разрешават да се яде в доза не повече от 30 грама на ден и не повече от веднъж на две седмици. Ако наистина искате шоколад, тогава е най-добре да изберете горчив. Преди да решите сами дали можете да ядете шоколад при бременност, трябва да вземете предвид факта, че всеки от неговите видове има различен ефект:

- Белият шоколад, подобно на млечния, не носи никаква полза на тялото на бременната жена, тъй като не съдържа какао или съдържа много малко. За постигане на необходимата структура при производството му се използват много химически компоненти, които могат да навредят на плода. Ето защо, когато носите бебе, този деликатес не може да се яде дори в малки количества.

- Тъмният шоколад е по-здравословен поради високото си съдържание на какао, но също така съдържа много кофеин и захар, така че е разрешено да се консумира само на малки порции.

- Горещият шоколад е любимата напитка на всички. Понякога можете да си позволите да изпиете малка чашка от този антидепресант, но само ако си го приготвите сами. Разтворимите варианти е най-добре да не се използват.

- Горчивият шоколад се счита за най-полезен през този период, тъй като съдържа много какао и малко захар.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

3
Общо гласували: 1
50
40
31
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати