Американските заведения дълго са нарушавали законите на САЩ, като в рекламите си са наблягали повече на играчките в детското меню, отколкото на самата храна.
Според действащите в САЩ маркетинг изисквания рекламите за храна трябва да се съсредоточават върху храната, а не върху бонусите към нея.
При анализиране на рекламите били сравнени рекламите за деца и тези за възрастни. Оказало се, че при рекламите за възрастни се набляга най-вече на безплатните играчки. Възрастните се привличат към храната в големи порции и с ниска цена. Данните показват, че в 69% от рекламите за деца фигурират безплатните малки подаръци, докато при възрастните тези реклами са 1%.
Вниманието на децата се печели чрез анимационни герои, а на възрастните с качество на храната и ниски цени.
След като се разгласи информацията, че повечето американски заведения работят в противоречие със закона, от повечето компании обещаха да съсредоточат рекламите си върху храната, а не върху подаръците.
Много от компаниите за бързо хранене споделиха, че възнамеряват да стартират нови изцяло здравословни менюта.
Отношението към храната е един от главните въпроси, към които специалистите насочват родителите. Лекарите съветват, че трябва да се попречи на децата да се хранят само с бонбони, шоколад, торти, чипс, бисквити и солети.
За тази цел родителите трябва да се противопоставят на рекламите по телевизията и да убедят децата си да се хранят по-здравословно.
Заведенията за бързо хранене са основен виновник за затлъстяването. Предлаганите продукти са с високо съдържание на мазнини и въглехидрати. Транс мазнините, в състава на тези продукти крият опасности за здравето. Тези храни са виновни за увеличаването на теглото, заради натрупаните калории.
Редовното консумиране на храни от ресторантите за бързо хранене води до появата на различни здравословни проблеми.
Хамбургери, чийзбургери, солените пържени картофки, газирани напитки се поглъщат бързо – максимум за 10 минути, но не засищат, а вредят.
Коментари