Разнообразното хранене е ключът към доброто здраве

Разнообразно хранене

За да бъде здрав и правилно функциониращ организмът ни, трябва да получава всички необходими за това вещества. Те, от своя страна, се помещават в различните хранителни продукти, плодове и зеленчуци. Ето защо е важно да хапваме от всичко по-малко. Разнообразното хранене е ключът към доброто здраве.

В случай че мислите да се подложите на някаква диета, обърнете внимание на продуктите, които тя ви позволява да консумирате. Ако те са прекалено малко, то едва ли тялото ви ще успее да си набави елементите, които му трябват. Стремете се да консумирате от всичко в умерени количества, за да доставите на организма си нужния баланс и вещества.

Плодовете и зеленчуци са изключително богати на витамини и полезни минерали. Те съдържат и въглехидрати, но са бедни на белтъчини. От друга страна, хлябът и всички зърнени храни могат да снабдят тялото с необходимите белтъци, желязо, витамин Е и други.

Разнообразно хранене

Макар доста диети да определят голяма част от продуктите за вредни, те не са такива. Ключът към добро здраве е в това да не се прекалява с тях. Точно такъв продукт е млякото. То е източник на белтъчини, които съдържат важни за организма витамини и аминокиселини. Така че, консумирайте любимото си мляко, за да сте здрави.

Това, разбира се, важи и за останалите продукти. Рибата и месото са ценен източник на аминокиселини, желязо, цинк, калций, витамин В-комплекс и белтъци.

Храните от семейство Бобови са основен отговорен фактор за доставянето на растителни белтъчини на тялото. Те, заедно с ядките, се смятат за заместител на месните храни. И все пак те не са идентични, консумирането на всяка група има своите предимства.

Освен ако не страдате от заболяване или хранителна алергия, забраняващи приема на определени продукти, нищо друго не ви извинява да не консумирате всякакви продукти, създавайки си разнообразно меню всеки ден.

Разнообразното хранене е ключът към доброто здраве

Като ориентир, препоръчителните порции, които е хубаво да приемате за седмица са както следва: плодове – 2-3, зеленчуци – 3-4, мляко, яйца, бобови и месни храни, ядки – 2-3, мазнини, съдържащи се в олиото, сладкишите, тестените изделия трябва да да бъдат по-ограничени, а зърнените храни, като царевица, хляб, орис – 5-6 порции.

Разнообразието ще ви хареса. Освен че е много полезно, то е и също толкова вкусно. За добро здраве практикувахте разнообразно хранене, което само по себе си ще доведе до здравословният режим, който ще стане част от вас и вашето ежедневие преди да сте се усетили. И не забравяйте - разнообразното хранене е ключът към доброто здраве.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти