Отдавна стана ясно, че е на лице порочната практика под етиката „Био-” да стои продукт менте. Освен че потребителите плащат доста по-солидната цена в отчаяната си надежда да купят натурален продукт за себе си и семейството си, те се оказват и мамени от умелите маркетингови трикове на пазара.
И до момента фалшивите биохрани и напитки продължават да заливат търговската мрежа в страната, категоричен е Живко Джамяров, който е зам.-председател на Асоциацията на биотърговците в България. Темата за измамните и уж здравословни храни бе широко обсъждана по време на конференция Маркетинг в биоземеделието.
Установените продукти ментета с етикет „Био-” са не един или два - сред тях са няколко вида хляб, мед, лютеница, безалкохолни напитки и др. Дори в марка паста за зъби била открита недопустима за козметиката съставка.
Всички тези артикули се подвизавали в търговската мрежа по диетичните щандове на магазините с атрактивно залепен етикет „Еко-„ или „Био-„ без да имат какъвто и да било сертификат за натурален продукт.
Според г-н Джамяров проблемът не е само в заблудата, че купуваме чист продукт, но и в това, че за него плащаме и неоправдано по-висока цена. Асоциацията на биотърговците е подала до момента над 20 сигнала в Агенцията за безопасност на храните за такива продукти.
Като резултат от това идва фактът, че вече има глобена българска фирма за това, че е предлагала безалкохолна напитка с надпис “био”, която не е била сертифицирана”, обяви Джамяров.
Не бе назовано обаче името на санкционирания производител, като даже и Агенцията по храните не пожела да назове измамника на пазара. И към момента от Агенцията продължават проверките по сигналите на Асоциацията на биотърговците.
Коментари