Нов сайт на Агенцията по храните ще даде право на родния потребител да подаде в електронна форма сигнал за нарушения при храните, които ни се предлагат по супер маркетите и заведенията.
Платформата на БАБХ ще бъде пусната само след броени дни и ще даде право на гражданите сами да регулират качеството на храната, която консумират. Новият сайт беше представен от Пламен Моллов по време на пресконференция в НДК
Онлайн платформата ще предостави на потребителите възможност за обмен в модерен режим на информация двустранно-от потребителите към агенцията и обратно, поясни Моллов.
Оттук насетне Българската агенция по безопасност на храните ще предлага онлайн контакт с потребителите. Платформата ще е много полезна, тъй като гражданите ще имат възможността лесно и бързо да споделят за извършените от тях проверки и ще предоставят безценна информация на медиите.
Желанието ни е да формираме среда за постоянна комуникация с гражданите. Ясно е, че държавният орган не може да се справи сам с пълния контрол на храните. Когато обаче се включат и потребителите, назовавайки точните проблеми, нарушенията веднага ще се проследят, заяви Моллов.
Любопитен факт е, че новата платформа на БАБХ ще позволи на потребителите да правят класации за фирмите с добри и лоши практики. По този начин ще има и рейтинг на всеки потребител и ще се упражнява граждански контрол, обясни директорът на БАБХ.
Иновативните промени ще осигурят на хората, сигнализирали за нарушение, бърза обратна връзка. При подаване на даден сигнал и абониране за услугите на платформата на БАБХ, на потребителят ще се дава входящ номер от системата. С него той ще може да следи постоянно какви мерки са предприели служителите на Агенцията по проблема.
Така например, ако някой гражданин забележи проблеми в ресторант, ще може да заснеме нарушенията и да изпрати изображенията от мобилното си устройство директно на сайта на БАБХ. Това определено ще доведе до много повече работа за експертите, убедени са от Българската агенция по безопасност на храните.
Коментари