Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Защо био-храните са по-скъпи

Защо био-храните са по-скъпи

Биозеленчуци

Съвсем очевидно е, че биохраните са доста по-скъпи от останалата храна. За голяма част от хората тези цени са просто немислими и предпочитат да продължат консумират същата храна, както до сега. С други думи – дори да искаш да се храниш пълноценно, цената е тази, която ти напомня, че няма как да се случи.

Но всъщност съвсем нормално е всяка стока с надпис „био” да е с драстично по-висока цена. Обяснение има - ако говорим за маркетинг и реклама, когато нещо е ново, непознато и по-добро от останалите продукти, то безспорно е по-скъпо. Ако погледнем от гледната точка на производство, отново можем да намерим съвсем логично обяснение на нещата, макар да не ни се иска да е така.

Биохраните изискват по-различна подготовка от останалите продукти, отнема повече време за производство. Всъщност, за да се произведе някакъв продукт, когато е с етикет „био”, това означава, че в състава у няма никакви пестициди. Това води до необходимостта да се търсят други варианти, за да се отърват производителите от различни видове вредители. Естествено, другият вариант ще бъде по-скъп.

Когато става дума за отглеждане на животни, от значение е колко животни се гледат на определена площ – има изискване, което дава определена норма на броя животни. Това също означава по-малка производителност – по-високи цени.

Избор на биохрани

Друг фактор за оскъпяването на биохраните е времето и като цяло природата и нейните „настроения”. За разлика от всички останали производители, производителите на биохраните изключително много зависят от природата и нейните промени.

Българският пазар е малък и много ограничено количество може да бъде предложено – това допълнително слага още пари върху цената. Причината е, че когато една стока се произвежда, реклама, транспорт, организация на производство, всичко, което е необходимо за да бъде доставена в магазина и да се продава, се отразява на крайната цена. В България стоките са по-малко, съответно сумата се разделя на по-малко и оскъпява доста продукта.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest