Верига ресторанти за бързо хранене е заплашен от солена глоба, защото заблуждава клиентите си, че слага в сандвичите, които предлага, кашкавал, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.
След направена на място проверка се е оказало, че сандвичите, които на светещо табло и на витрината на обекта са обявени като сандвичи с кашкавал, всъщност са с негов заместител – топено сирене.
Истината лъснала, когато експерти от Комисията за защита на потребителите направила проверка на фактурите на производителите на въпросния продукт.
Оказало се, че кашкавалът по документи е топено сирене на триъгълни парчета. Това е била записано както във фактурата за доставка, така и върху самата опаковка.
Според експертите в случая очевидно става дума за несъответствие между посочения от производителя вид на продукта и представянето му от страна на веригата за бързо хранене Subway.
Становището на Комисията за защита на потребителите е, че невярната информация в рекламните материали относно вида на влагания в сандвичите продукт, както и част от съставките му, могат да въведат в заблуждение потребителите и това да повлияе върху решенията им за покупка.
Съгласно Закона за защита на потребителите (ЗЗП) нарушението за подобно провинение е глоба в размер до 30 000 лева.
Диана Райкова, който е мениджър Бизнес Развитие в Subway, обави пред Офнюз, че забраната за употреба на наименованието кашкавал, наложена от Комисията за защита на потребителите, е наложена преди две седмици.
Веригата за сандвичи вече не предлага в заведенията си кашкавал, а топено сирене. Корекциите са нанесени както в таблата в заведенията, така и в интернет сайта на компанията.
Коментари