За първи път в седемдесет и пет годишната история на американската верига за бързо хранене Макдоналдс се появи услугата сервиране на клиент. Досега тази практика беше в разрез с общата политика на компанията и не беше прилагана в нито един от повече от 36 хилядите ресторанта по света.
Тон в промяната даде филиалът на компанията Макдоналдс в Швеция. С цел да прекрати все по-очертаващата се тенденция на спад в приходите в скандинавската страна, местното ръководство е взело решението да наруши традиционната политика.
Така от началото на годината в тридесет и един магазина в различни части на страната сервитьори обслужват всички клиенти.
Въпреки че дори и ръководството на шведския филиал призна, че причина за нововъведението са спадащите продажби, официалната позиция на централното ръководство на компанията е, че целта е да се спестят опашките пред касите. Клиентите вече имат дори възможност да си запазят маса в избран от тях ресторант по Интернет.
Искаме да предоставим на най-верните ни клиенти един невероятен момент, когато за първи път пробват Маестро Класик, изтъкна маркетинг директорът на Макдоналдс в Швеция Джеф Джакет. На фона на спадащите продажби веригата вероятно търси начини за препозициониране и борба с конкуренцията, коментираха анализатори, цитирани от световните агенции.
Първият ресторант е отворен на 15 май 1940 година в американското градче Сан Бернардино, Калифорния от братята Мак и Дик Макдоналд. Следващата стъпка е направена на 15 април 1955 г. в Илинойс, когато Рей Крок открива свободния ресторант или деветия по ред Макдоналдс.
След време Крок купува от братята Макдоналд веригата магазини и ги превръща в едни от най-проспериращите в света. През 1967 година става факт първият ресторант извън пределите на САЩ, а именно в Канада, като оттогава започва развитието на компанията като една от най-големите международни фирми. Дълго време Макдоналдс бе компанията, която заемаше първо място по брой на ресторантите си. По последни данни обаче компанията вече е на второ след Събуей.
Концепцията на братята Мак и Дик Макдоналд за бързо обслужване е въведена през 1948 година. Тя установява принципите на днешните ресторанти за бързо хранене и продължаваше до тази година, преди шведите да започнат да сервират храната на клиентите си, пишат световните медии.
Коментари