Какво да хапваш между основните хранения според фигурата си

хапване на ядки между храненията

Според мнозина тайната за поддържането на добра фигура и тегло се крие не в диетите и ограниченията, а в правилното хранене. То от своя страна се олицетворява от по-честите малки порции, които трябва да хапваме всеки ден.

Малцина успяват да се придържат към него, тъй като работещите хора нямат физическа възможност да отделят време за 4-5 хранения на ден.

Междинните хранения представляват онова леко замезване, колкото да не умрем от глад. Нещо малко, нещо набързо, но често и нещо, което ни се лепва веднага. Това може да бъде нещо, което хапваме, защото сме гладни или защото ни е скучно. Трябва да се научим да ги разграничаваме, защото лесно може да развалим фигурата си с нещо уж безобидно.

Диетоложка от Австралия е разработила режим на този тип хранения според типа фигура, който всяка дама притежава. Тя разделя телата в три категории: ендоморфи, ектоморфи и мезоморфи.

Тела тип ендоморфи – характерни особености: нисък ръст, телосложение с кръгла форма, къси ръце и крака спрямо тялото, склонност към напълняване. По-набита структура с голяма телесна маса. Ако притежавате такова телосложение, е добре да избягвате междинните хранения, но все пак, ако не успявате, за вас е препоръчително те да се изразяват в ядки, сухари, горски плодове. Стремете се да ги хапване преди и до обяд, в малки количества.

Тела тип ектоморфи – висок ръст, дълги крайници спрямо тялото, тесни рамене, това са кльощавите хора. Те няма излишни тлъстини. Те са онези късметлии, които могат да ядат какво ли не, без да напълнеят. И все пак, това не означава злоупотреба с организма. Тяхното междинно меню трябва да включва тахан, овесени ядки, каша, бисквити и храни, които дават енергия.

зелена салата между храненията

Тела тип мезоморфи – силно изразена мускулна структура, атлетично тяло, което издържа на интензивни тренировки. Техният метаболизъм е бърз, те трупат основно мускули, но са склонни и към напълняване. Междинното хапване за тях е добре да бъде зелена салата, варени яйца, протеинови напитки, пълнозърнести сухари, риба тон.

Разбира се, може да не спадате към никой от горепосочените типове. Често хората от друг тип се причисляват към нещо смесено между мезоморфи и...

Можете да определите какъв точно е вашият тип, като премерите дължината на крайниците си, ширината на бедрата и раменете, способността да трупате килограми – лесно или трудно става това. Оценете метаболизма си – по-бърз ли е той. Измерете обиколката на китката си – ако тя е под 15 см – вие сте ектоморф, ако е между 15-17 см, сте мезоморф, а ако е над 17 см – сте ендоморф.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати