Храносмилането по време на сън - какво трябва да знаете

Храносмилането по време на сън - какво трябва да знаете

Сънят е жизненоважен за човешкото здраве. По това време тялото ви се възстановява, а мозъкът ви консолидира информацията. Когато не сте си починали достатъчно, е по-вероятно да страдате от различни здравословни проблеми, включително сърдечни заболявания, диабет и затлъстяване.

Но какво се случва с храносмилането ви, докато спите и как това оказва влияние на съня ви?

Работи ли храносмилателната ви система, докато спите?

Дори когато спите, храносмилателната ви система продължава да работи. Въпреки това има известно забавяне в процеса. През това време тъканите в тялото ви се възстановяват. Храносмилателната ви система използва консумираната през деня глюкоза, за да задвижи тези процеси.

Ако сте хапнали обилно преди лягане, няма да позволите на храносмилателната ви система да си почине достатъчно. В резултат на това, може да се събудите с киселини или други неприятни симптоми, нарушаващи съня.

Как се отразява липсата на сън на храносмилането ви?

• Увеличава се рискът от възпаления – хранителните разстройства се дължат на възпаление на червата. Това включва синдром на раздразненото дебело черво, колит и др. Често пристъпите на възпаление са отговорът на вашата имунна система в резултат на прием на храни или напитки, които тялото ви не харесва. Имунната ви система е тясно свързана с качеството на съня. Когато човек е лишен от почивка, имунната система създава излишък от противовъзпалителни цитокини, което би довело до още по-сериозно възпаление. Важно е да запомните, че храносмилането и качеството на съня ви са взаимосвързани.

Глад за сладко – забелязали ли сте, че когато не сте се наспали, се чувствате гладни? Това е така, защото липсата на почивка води до хормонален дисбаланс. Хормонът грелин, който отговаря за чувството на глад, изобилства над хормона лептин, който сигнализира, когато се заситите.

• Предразположеност към стрес – когато хората не се наспиват достатъчно, може да се чувстват по-стресирани, а това оказва влияние и на храносмилателната ви система. Причината е, че когато сте стресирани, по-голямата част от кръвта и енергийните ви ресурси се пренасочват към вашите крайници и определени части на мозъка ви. Храносмилането буквално спира, което може да причини запек или диария.

Стомашни проблеми, които причиняват проблеми със съня

Храносмилането по време на сън - какво трябва да знаете

Стомашно разстройство - Лошо храносмилане обхваща широк спектър от симптоми - от киселини до гастроезофагеална рефлуксна болест (ГЕРБ). Както можете да си представите или може би сте изпитали, лошото храносмилане затруднява съня.

• Запек – Ако имате проблеми със съня и в същото време имате запек, вероятността двете неща да са свързани е огромна. Ако приемем, че получавате много фибри през храната си, проблемът с констипацията може да се дължи на стреса.

• Киселини – те се изключително неприятни, особено ако се опитвате да заспите. Киселините са симптом на гастроезофагеална рефлуксна болест.

• Синдром на раздразнените черва – страдащите от този синдром често се оплакват от нарушения на съня. В действителност освен храносмилателни проблеми пациентите съобщават за безсънни нощи.

• Язвен колит – това е вид възпалително заболяване на червата в областта на дебелото черво и ректума, което причинява изключителни неудобства. Освен че трябва да спазват строга диета, болните ще усещат силни болки при спазмите. Непредсказуемите пристъпи на диария също са често срещани.

Съвети за подобряване качеството на съня

• Избягвайте обилното хранене преди сън;

• Внимателно подпирайте позицията си на заспиване;

• Отпуснете се;

• Използвайте билкови лекарства или билки (например, чай) преди лягане;

• Изградете си навик да си лягате по едно и също време;

• Внимавайте с какво се храните;

• Редуцирайте стреса.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати