Кестените конкурират лимона по витамин С

Печени Кестени

Може и да не вярвате, но само в един единствен малък кестен се съдържа същото количество витамин С, колкото в лимона. От хилядолетия наред хората са се научили да познават и използват лечебните и хранителни свойства на кестените.

Легенди разказват, че през 401-399 г. пр. н. е., гръцката армия оцеляла по време на отстъплението от Мала Азия, защото консумирала кестени.

И днес кестените са навсякъде около нас. Ако не ви остава време да си ги приготвите сами вкъщи, то лесно можете да си купите от някое от многото места по пазарите, където се пекат пред очите ви. Ако ли пък имате няколко минути, можете сами да си приготвите вкусни кестени, които ще заредят тялото ви с енергия и полезни вещества.

Варени кестени

Лимон

Ако искате да сварите кестени, първо ги поставете в тенджера. След това ги залейте с вода малко повече от нивото, до което са. Оставете ги да се варят около 30-45 минути. Ще познаете, че са готови, когато започнат да се нацепват. Сварените кестени се ядат, като се режат на две.

Печени кестени

Мнозина смятат печените кестени за много по-вкусни от сварените. Но при тази ситуация и усилията са малко повече. Още сурови кестените се нацепват в горния край с помощта на малко ножче. Трябва да направите леки разрези, защото в противен случай ще започват да пукат във фурната.

Наредете ги на един ред в тава, която се поставя в загрята фурна на около 200 градуса. Пекат се за около 25-30 минути. Трябва да се бъркат от време на време, за да се изпекат равномерно.

Кестени

Трябва да се знае, че отделните сортове кестени имат приблизително еднакъв състав, но различни вкусови качества. В пресните, изчистени кестенови плодове се съдържат 49, 8% вода, 42.8% въглехидрати, 2.9% белтъчини, 1.9% мазнини и 1.4 на сто целулоза. От въглехидратите по-голямата час е скорбяла, останалото са декстрин, захари (глюкоза и захароза) и др.

Кестеновите плодове съдържат ябълчена, лимонена и млечна киселина, доста голямо количество лецитин, минерални соли – калий, фосфор, магнезий, калций, натрий и желязо, както и микроелементите мед, флуор и силиций. Витаминната група е представена от С, РР, В1, В2 и А.

Суровият кестен е твърд и има тръпчив вкус, защото съдържа т.нар. сапонини. Тези плодове не могат да се консумират сурови. Когато се сварят или опекат, част от нишестето се хидролизира до захари и те придобиват сладникав, приятен вкус и още по-приятен аромат.

Широка е употребата на кестените за приготвянето на пюрета, за пълнеж на птици, за гарнитура към печено месо, за торти и други сладки. В захарната промишленост се използват дори за пълнеж на бонбони.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Hrist-Ina Hristova
Hrist-Ina Hristova
18.10.2014 17:39
Според народните поверия - един кестен в джоба, пази от болести и уроки през цялата година.
0
0
Перо Деформеро
Перо Деформеро
21.01.2011 17:13
Не е вярно, че не могат да се консумират сурови. Не могат конските кестени, които са навсякъде по парковете и улиците, но ядливите могат спокойно да се ядат сурови. На село имаме кестенови насаждения и като ходиме на лов цялата дружина си събираме. Приличат на тръпчив орех. Ядем ги от години, нищо ни няма, напротив, много са приятни на вкус.
0
0
дида
дида
27.11.2010 22:09
И един кг.кестени имат 2500 калории. Много е, за това ги яжте с мярка.
0
0