Кафе, алкохол и сол разрушават костите

Сол
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пластмасов разпределител за прибори с 4 отделения
7.99 лв.
Виж ››

Лесно е да считате, че костите са солидна маса. В действителност те са жива тъкан, която непрекъснато трябва да се обновява.

Около трийсете костите ни започват да отслабват, те губят своята здравина и сила. Добрата новина е, че включването на определени хранителни вещества и продукти в диетата може за дълго да поддържа костите здрави.

Ето защо е необходимо да наблегнете на:

Калций. Учудващо, но 99 процента от калцият в тялото се складира в костите и зъбите. Останалият един процент циркулира в тялото, като изпълнява функции, свързани с нервната система, мускулната контракция и съсирването на кръвта.

Ако искате силни и здрави кости трябва да се убедите, че всеки ден приемате препоръчителните количества калций. Здравословната доза е около 600 милиграма дневно. Добрите източници на калции са млечните продукти, соята, обогатена с калций и консервираната сьомга.

Мляко

Протеини. Повишеният прием на протеини обикновено се свързва с увеличаване на костната маса, особено при подрастващите. Храните, подходящи за костите, включват пиле без кожа, риба, ядки и семена, бобови растения и тофу.

Витамин D. Излизането всеки ден на вън при слънчево време е страхотен начин да повишите нивата на витамин D в организма. Този мастноразтворим витамин повишава усвояването на калций и фосфор в тънкото черво, което води до заздравяване на костната система. Само 10 минути стоене под лъчите на слънцето в летния период е достатъчното време, за което тялото си набавя необходимия витамин. Някои храни, като например сьомга и риба тон, също са богати на ценната съставка.

Какво трябва да ограничите?

Консумирането на повече от 6 грама сол повишава отделянето на калций чрез урината, което води до намаляване на здравината на костите, тъй като те не получават приетия в тялото калций.

Прекаляването с алкохола пречи на обновяването на костната система, намалява способността за усвояване на витамин D.

Точно както солта, кофеинът също води до повишено отделяне на неусвоен от тялото калций. Това излага костите на риск. Ако сте запалени почитатели на ободряващата напитка, задължително трябва да увеличите приема на храни, богати на калций.

Рейтинг

5 2
4 4
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати